Canyon představil nové modely Endurace CFR a CF SLX, které nabízejí prostor pro pláště o šířce až 35 mm, vnitřní úložný prostor, nastavitelnou šířku řídítek a vylepšenou aerodynamiku. Nová kola, tvrdí německý výrobce, přinášejí pohodlí i rychlost a CFR popisuje jako „pravděpodobně nejrychlejší vytrvalostní silniční kolo, jaké kdy bylo vyrobeno“.
Nová řada posouvá rychlost a standardy kol kategorie endurace na zcela novou úroveň a přidává k nim na míru nastavitelný střih a elegantní integraci pro lepší zážitek z každé jízdy, říká Canyon. Nová kola stojí nad základní karbonovou řadou Endurace CF a poprvé na nich uvidíte aerokokpit CP0018 (kombo řídítek a představce) s nastavitelnou šířkou. Ten se prvně prezentoval na aero silničním kole Canyon Aeroad.
CP0018 jezdci umožňuje širokou škálu úprav, které lze provést během několika minut. Díky třem šířkám řídítek v závislosti na velikosti rámu a na výběru různých distančních vložek si jezdci mohou vybrat až z 12 konfigurací s 15mm výškou (v krocích po 5 mm) a 40mm šířkou (po 20 mm).
Nové Endurace CFR a CF SLX jsou prvními silničními koly Canyon, které nabízejí úložný prostor v rámu. Přístup je přes kryt na předním konci horní rámové trubky. V prostoru si můžete uložit nezbytné potřeby pro servis kola. „Náš úložný systém LOAD Top Tube Storage úhledně ukládá životně důležité nástroje pro větší klid na každé jízdě,“ říká Canyon.
Canyon navíc navýšil průchodnost rámu a vidlice, aby umožnil použití plášťů o šířce až 35 mm. Vychází totiž z laboratorních měření, že širší pneumatiky s nižším tlakem odvalují lépe, navíc větší objem funguje jako odpružení pro hladší jízdu. Navzdory tomu je Endurace stále spíše silniční kolo než gravel bike. Do terénu má značka ve svém portfoliu modely Grail a Grizl s odpovídající šíří pneumatik a geometrií rámu.
Přestože aerodynamika možná nestojí na prvním místě v seznamu priorit u kola tohoto typu, Canyon opět jednou ke spolupráci při designování přizval specialisty ze Swiss Side. Výsledkem spolupráce je vyvážení aero vlastností a ovladatelnosti i tuhosti. Cílem byla nejrychlejší kola ve skutečném světě, nejen v počítačových programech.
Jak tato kategorie naznačuje, kola Endurace jsou postavena na geometrii, která je o něco uvolněnější než u závodních kol Canyon. To umožňuje jezdci sedět o něco vzpřímeněji, což snižuje tlak na spodní část zad, core a ramena. Nové Endurace CFR i Endurace CF SLX se dodávají v osmi velikostech rámu od 3XS po 2XL a jsou určeny pro jezdce s výškou od 152 cm do více než 200 cm.
Přidat komentář