Kellys Theos R se pyšní výrobou v EU za pomoci nejpokrokovějších technologií

5.6.2024
Mnoho majitelů elektrokol tuší, že jejich stroje pochází s největší pravděpodobností z Číny. Jsou však takoví výrobci, kteří drží produkci kol čistě na kontinentu své působnosti. A to za pomoci nejmodernějších technologií. Jedním z nich je dokonce slovenský Kellys, který svůj za poslední roky výrazně zvýšený um prezentuje například na roboticky svařeném elektrokole Theos R.

V Kellysu, největším výrobci kol u našich sousedů, odvedli za posledních pár let pořádný kus práce s novými modely svých kol. Mezi nimi samozřejmě nesmí chybět zástup těch elektrifikovaných, kde dominuje především neohroženě vyhlížející řada Theos. Do ní spadá více kol. Jedním je Theos F, vyrobený z termoplastického hybridního ocelovo-karbonového kompozitu. O něm výrobce tvrdí, že je revoluční, protože vydrží 2x větší nášup, než klasický karbon. Pak je tu R-série Theosu, kterou si představíme dnes. Ta je naopak více pro „smrtelníky“. Její cenu totiž drží na uzdě použití klasického hliníku. Bike však nenese obyčejný hliníkový rám, protože i tady si Kellys připravil výrobní libůstku a vařil materiál roboticky, což má podle Slováků přinést nejpřesnější tolerance a nejlepší celkovou kvalitu konstrukce ve své třídě.

 

 

Ještě něco k rámu

Jak si představit, že se v produkčních halách Kellysu s hliníkem pracuje? Materiál dle výrobce prochází CNC laserovým řezáním, poté robotickým svařováním a když je takto připraven, projde ještě finálním CNC obráběním. Theos R tak přináší velmi pěkné detaily, ať už jde o uchycení tlumiče, mohutné pouzdro pro motor nebo nesymetricky řešené vykrojení rámu pod sedlovou trubkou, kudy prochází tlumič, který spolupracuje se zadní stavbou na nezávislém zavěšení. Doplňme, že Kellys používá virtuál pojmenovaný ThinkLink. Samozřejmostí u rámu je také vnitřní vedení, kdy všechna kabeláž mizí v kónické hlavovce. Theos R zároveň využívá systém vyjímatelné baterie, kterou jde vyndat v jednom kroku. Stačí k tomu stejný 6mm imbus, jako na pevné osy.

 

 

Nový motor Panasonic dává pořádnou šťávu

Theos R má bez ohledu na výbavovou specifikaci do středu rámu zabudovanou novou pohonnou jednotku Panasonic. Ta nese označení GX Ultimate a vyniká mimořádně zajímavými parametry. Kromě krouťáku 95 Nm totiž váží jen necelá tři kila a umí šetřit energii díky vylepšenému Ai-AUTO režimu. Motor je kombinovaný s baterií Kellys Re-Charge K1 Li-ion 725 Wh (20 Ah) o vysoké energetické hustotě. Jezdec systém řídí pomocí Bluetooth ovladače s displejem, který je namontován u levého gripu. Tady se hodí zmínit, že s ovladačem získáte i navigaci. Displej je zároveň spárovatelný se sportovní aplikací Komoot, která zobrazuje navigační signály přímo na displeji. Pokročilá elektrifikace vede i k tomu, že není problém kdekoliv na cestách nabíjet telefon přes USB konektor umístěný na ovladači.

 

 

Nabito na ostré traily

Svým pojetím a zdvihy je Kellys Theos R all mountain s progresivní geometrií zasahující až do endura. Zadní zdvih má Theos R sice spíše bližší trailovým kolům, protože pracuje se 130mm odpružením, ale vidlice „požere“ větší nášup, protože má o dalších 20 mm zdvihu navíc. Se stabilitou kola kromě geometrie pomáhá také nízké těžiště kola. Theos R má ve velikosti M 613 mm dlouhou horní rámovou trubku, reach 466 mm a zadní stavbu o hodnotě 462 mm. Vidlice svírá úhel 65° a sedlová trubka 76,5°. Kellys zvolil mullet setup, tedy devětadvacítku vpředu a menší zadní kolo. Řešení je oblíbené hlavně díky zachování hravosti kola, kdy však není omezena stabilita. Mixování průměru kol je k vidění často u závodníků endura nebo sjezdu, ale jeho přednosti pozná i méně zkušený rider.

 

 

Startuje pod 100 000 Kč

I přes to, že se Kellys pyšní použitými technologiemi na výrobu Theosu, nezvolil přehnaně sebevědomé cenovky. Základní R30 se vzduchovou vidlicí RockShox 35 Silver a tlumičem Super Deluxe Select R stojí těsně pod 100 tis. Kč, ale chybí jí oblíbená dvanáctka. Co však nechybí jsou čtyřpístkové hydralické Shimano brzdy, ač nejde o model z vysokých řad. Za vyšší Theos R50 si připlatíte dvacet Palackých, ale počítat můžete s vyšší „náloží“, co se odpružení i dalších komponentů týká. Součástí osazení je třeba mohutná vidlice RockShox ZEB s olejovou patronou Charger 3 RC2 nebo pohon Shimano Deore XT, ač jde o jedenáctku. Tento setup doplňují brzdy Shimano SLX. Kellys svá kola osazuje také vlastními komponenty KLS. Ty zastupuje třeba 60mm představec nebo řídítka se šíří 780 mm. U obou specifikací se dá vybírat z barev, které mění vzhled podle úhlu dopadu slunečního světla.

Všechny specifikace Kellysu Theos R s cenami najdete na oficiálních stránkách výrobce zde.

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu