GT Grade X – nejschopnější gravel, který kdy GT představilo

19.7.2023
Možná se to nemusí zdát, ale gravelové GT Grade je zde již ve své třetí generaci. A to jako karbonové kolo, tak i dostupný a odolný hliníkáč. Dnes si ale představíme ten vůbec nejschopnější Grade – Grade X, který se vymyká svými zdvihy a terénním nadání.

GT Grade X je vrcholem mezi novými Grady. Svým osazením a jízdními předpoklady dýchá na záda lehkým XC MTB a podle všeho se chce pasovat do role těch nejterénnějších gravelů, co dnes tak nebezpečně mažou rozdíly mezi 28″ koly a 29″ MTB. Že je to svéráz se můžete přesvědčit na dalších řádcích.

 

 

Na Triple Triangle se nezapomnělo

Není dnes jiného kola GT, které by dávalo tolik najevo technologický prvek Triple Triangle – tedy speciálně řešený přechod zadní stavby v rámový trojúhelník. Řešení napomáhá celkové torzní tuhosti, ale zároveň přináší jízdní komfort a poddajnost, když je to potřeba. Rám Grade X díky Triple Triangle řešení získává celých 30 mm zadního zdvihu, a to bez použití jakýchkoliv čepů, zavěšení, elastomerů či jiných mechanických prvků.

Aby rám mohl takto fungovat, využívá Grade X stejně jako Grade Pro či Elite Hi-mod vlákna karbonu, tam, kde je potřeba flexibility. Naopak Low-mod karbon najdete kolem středu a jiných částí rámu, které musí být hlavně tuhé. A aby toho nebylo málo, všude kolem je středně pružný Mid-mod karbon. K tomu ještě přičtěte technologii Dual Fiber Dynamics (DFD) v samotném Triple Triangle – a je před vámi celý rám nového Grade X.

 

 

Grade X je také o odpružené vidlici

Tím nejzásadnějším rozdílem, díky kterému se Grade X vzdaluje od svých dalších verzí, je však využití plnohodnotné odpružené vidlice RockShox Rudy XPLR se zdvihem 40 mm. Ta má samozřejmě pevnou osu (12 mm) a funguje na vzduchovém principu. Její další výhodou je velká průchodnost obutí, takže si s volbou plášťů nemusíte lámat hlavu. Komfort tvořený plnohodnotným odpružením Grade X doplňuje také teleskopickou sedlovkou TranzX Dropper Post 50mm. Mezi dalším osazením najdete především pohon SRAM Apex1, vypletená kola WTB s náboji Formula a spoustu vlastního osazení GT.

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu