Giant Revolt Advanced 2025 – připraven být naladěn tak, jak jezdíte

25.7.2024
Mezi odvážnými, kteří kategorii gravel věřili už před přibližně deseti lety a představili svá první kola tohoto segmentu, byl i Giant. Jeho model Revolt hned od první generace vynikal specifickým designem a nová generace Advanced pro rok 2025 jde podobným směrem. Navíc nezapomíná na vychytávky, jako je třeba změna délky rozvoru kola pro vyladění Revoltu přesně dle vašeho oblíbeného stylu jízdy.

 

Musíme konstatovat, že pokud jste minulý rok zaznamenali představení dámského Liv Devote, bude vám nový Revolt Advanced či Advanced Pro zatraceně povědomý. Obě kola jsou velmi provázaná a Liv Giant zkrátka předběhl a inovovaný rám představil při něm. O představení nového Revoltu vás ale i tak ochudit nechceme, i když vám některá řešení budou již povědomá. Ve všech specifikacích má karbonový Giant Revolt totiž veškeré ingredience, které v kategorii gravel obvykle předznamenají úspěch. A to platí i pro domácí jezdce, kteří stále oblíbenější kategorii kol podlehli.

 

 

Podle osvědčeného receptu

Giant vnímá jako jedno z nejdůležitějších sdělení to, že každá generace modelu Revolt staví na průkopnickém duchu více než 10 let starého originálu a přidává inovace včetně patentovaných řešení. Graveláci chtiví revolučních změn si tady na své nepřijdou. Stačí zmínit třeba geometrii, protože při porovnání s předchozí generací moc velkých nárůstů milimetrů nebo šachování s úhly nenajdete. Zde se zkrátka jde po detailech. Výrobce si muchlání původních výkresů a malování zcela nových konceptů nechává pro jinačí modely. Přesto je důležité zmínit, že ponechání téměř totožné geo není jen tak a že si v Giantu nechtěli práci usnadnit. Naopak – výrobce pyšně uvádí, že geometrie je navržena s přispěním profesionálních týmových gravel závodníků. Můžeme jen uvažovat, že závodníci zkrátka neviděli nutnost něco razantně měnit. Že Revolt předběhl dobu.

 

 

Pro všestrannost

Zastavme se u prvku, který činí Giant Revolt Advanced tak specifickým. Je jím Flip-chip na zadní stavbě. Nejen, že mění délku rozvoru kola a jeho charakteristiku. S kratší zadní stavbou o hodnotě 425 mm se do rámu vejdou pláště až do šířky 42 mm a když zadní stavbu otočením prvku prodloužíte na 435 mm, dokážete do rámu dostat až 53mm plášť. Tímto poměrně snadným způsobem lze jízdní vlastnosti kola výrazně proměnit. Jak tušíte, kratší rozvor má za následek rychlejší a agilnější jízdní vlastnosti. Je to ideální volba pro smíšený terén, který kombinuje zpevněné cesty s rychlým gravelem a hlínou. Druhá, delší poloha Flip-chipu dodává stabilitu pro drsnější gravel a terénní výzvy.

 

 

V karbonovém rámu nově i úložný prostor

Výše zmíněný Flip-chip už poznali majitelé předchozí generace. Co je však úplnou novinkou pro Giant Revolt Advanced 2025 je “kapsička” v rámu do určité míry převzatá z jiných, hlavně horských kol Giant a Liv. Do úložného prostoru se vejde duše, drobná svačina i nářadí. Dobrodružněji zaměření jezdci mohou prvek výrazně ocenit. Karbonový rám je takto “vybrán” v místě úchytů pro košík, které se přestěhovaly na plastový kryt schránky, jíž lze otočným zámkem snadno otevřít.

 

 

Vedení kabelů rovnou do představce

Giant se nesoustředil pouze na kosmetické změny rámu. Novinkou je například nově řešené vnitřní vedení kabeláže, kdy kabely nevedou do hlavy rámu, ale mizí již pod představcem. Nově pojaté skrytí všech hadic výrazně přispívá estetice a aeru, možná však bude o něco obtížnější měnit komponenty, jako je představec, když budete chtít jiný sklon nebo délku. Snad Giant přinese na výběr co nejvíce variant sám…

 

 

Rám pro více typů sedlovek

Výrobce myslí na to, že v současném gravelu není výjimkou ani použití teleskopické sedlovky. Pro co nejvyšší komfort zároveň vidí přínosy sedlovek D-Fuse. Proč tedy neumožnit osadit Revolt Advanced čímkoli dle vlastní preference? Giant jde přesně touto cestou. Nejvíc “tlačí” právě flexi karbonové sedlovky s průřezem ve tvaru D, tedy D-Fuse. Tuto technologii představil již v roce 2014 a dostala se i k dalšímu komponentu ovlivňujícímu komfort – řídítkům. Sedlovka s tímto tvarem má flexi až 12 mm a když se ji i přes zmíněné benefity rozhodnete nevyužít, stačí rám osadit adaptérem a zasunout do něho klasickou nebo teleskopickou sedlovku o průměru 30,9 mm.

 

 

Moderní kolo, které nepotřebovalo tolik změn

Giant Revolt Advanced je postavený na pokročilém kompozitním rámu a vidlici Advanced SL. Vypadá moderně, ale pevně vychází z předchůdce a nese jeho odkaz. Výrobce se zaměřil na to, aby bylo jeho nejdůležitější gravel kolo co nejvšestrannější a zároveň velmi rychlé i díky osazení, u něhož nechybí například elektronické sady řazení. Osvědčené prvky byly zachovány, zlomové inovace nehledejte. Kdo jde rád na jistotu a chce ověřenou kvalitu, najde se u Revoltu velmi dobře.

 

 

Modely a ceny pro český trh (v závorce je uvedeno barevné provedení):

REVOLT ADVANCED PRO:

  • Revolt Advanced Pro 0 (Interstellar/Chrome) = 167 999 Kč
  • Revolt Advanced Pro 1 (Meteor Storm) = 144 999 Kč

REVOLT ADVANCED:

  • Revolt Advanced 0 (Aurora Noise) = 116 999 Kč
  • Revolt Advanced 1 (Ocean Twilight, Steampunk) = 86 999 Kč
  • Revolt Advanced 2 (Carbon Smoke, Solar Flare) = 82 999 Kč
  • Revolt Advanced 3 (Panther) = 64 999 Kč

Odkazy na web Giant

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu