Značka Totem, která na trh vstoupila v době svého vzniku v roce 2010 pod označením E-Totem, dnes nabízí ucelené portfolio elektrokol. Zákazníci mohou volit z osvědčené řady obsahující městská, cestovní, terénní a speciální, například cargo elektrokola. Společnost navázala na předchozí zkušenosti při vývoji a dovozu prvních elektrokol do ČR. začala vlastní výroba elektrokol, kdy převážnou část tvořila elektrokola vlastní značky Totem. V roce 2019 došlo k rozhodnutí orientovat se výhradně na výrobu elektrokol „na míru“ pro významné české i zahraniční subjekty a tím mírnému omezení výroby elektrokol pod vlastní značkou. Své zákazníky má již ve více než 25 zemích, z nichž samozřejmě většina působí na evropských trzích. Model Maurice je typickým představitelem nabídky Totemu orientované na střední třídu, osvědčené komponenty a velký podíl vlastní produkce znamenají příznivou cenu.
Technický popis: rám Alu * vidlice SR Suntour XCM, 100 mm * kliky Vinka, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Altus 1×9 * přehazovačka Shimano Altus * kazeta 11–32 z. * brzdy Shimano, MT200, 180 mm * ráfky Totem * pláště CST, 29×2,1“ * velikost 19“ * hmotnost 24,4 kg * motor Vinka E20, 80 Nm * baterie Samsung, 720 Wh * cena 59 990 Kč
První dojmy testerů
Tomáš: Kolo klasického střihu, v dané kategorii splňuje vše, co se od elektrokola očekává. Na „první dobrou“ jsem se trochu obtížně orientoval v displeji.
Hana: Jelo se mi skvěle, lehce jsem ho ovládala, motor zabírá plynule. Pohoda, jízda bez potíží, po pár kilometrech jsem se mohla soustředit jen na terén, displej chce trochu cviku.
Karel: Motor má pomalejší nástup, na silnici jsme z něj měl lepší dojem, doporučil bych ho spíše na cykloturistiku a do lehčího terénu, v těžším má limit vidlice.
Veronika: Na mě těžké, ale skvělý pohon, hladký, plynulý průběh výkonu, skvěle odladěný.
František: Jede klidně, v obtížnějším terénu méně obratné. Překvapil mě motor, silný, skvěle spolupracuje, tichý, vyladěný lépe než řada daleko známějších motorů, po dosažení limitu nezastaví nohy. Velké plus za ergonomické gripy.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
3,85
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,3
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4,42
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3,42
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,28
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4
Dojezdová vzdálenost: 70 km
Celkový počet bodů: 4,04
Verdikt: Pro většinu testerů byl Totem neznámou značkou. Nejistota byla prolomena hned po prvních jízdách, model Maurice Pro se stal vyhledávaným, nikoliv jen proto, že v dalším a dalším z desetikilometrových okruhů vezl testera stále s energií v baterii. Motor Vinka, dříve prodávaný pod názvem Comp, přesvědčil o umu česko-japonských konstruktérů, překvapil silou, kultivovaností a optimálním nakládáním s energií.
Přidat komentář