TEST SUPERIOR eXP 8089

27.6.2023

Kola této značky vznikají již od roku 1993 v podhůří Beskyd, a to v jednom z nejvhodnějších prostředí na testování jako horských, tak silničních kol, a zejména týmem lidí, kteří nemají cyklistiku jen jako koníček, ale jako životní styl. Konstruktéři vždy kladli důraz na designování modelů se sportovním duchem, nikoliv však na úkor ovladatelnosti. Sledovali aktuální trendy a dokázali na ně reagovat, zejména v případě MTB s koly 29“, se kterými přišli jako první v Evropě. Stejně tak se Superior zařadil mezi první v produkci kol kategorie gravel.

www.superiorbikes.com

Technický popis: rám Alu X6 Ultralite * vidlice RockShox Judy Silver TK, 120 mm * kliky Shimano FC-EM600, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–51 z. * brzdy Shimano MT420, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky Stars J30D * pláště Schwalbe Smart Sam * velikost M * hmotnost 22,3 kg * motor Shimano Steps EP8, 85 Nm * baterie Darfon, 504 Wh * cena 89 990 Kč

První dojmy testerů

Ondřej B.: Je to klasický Superior, všechny dobré vlastnosti horského kola jsou tu umocněny elektropohonem, v terénu se chová jako doma. Po překonání limitu trochu zatahal za nohy.

Filip: Dobrá geometrie rámu, hravý hardtail na trail, skvěle reaguje na změny směru., moc mě bavil.

Eda: Pokud chcete vyjádřit vlastnosti sportovní rakety, která je oporou v technice i na rychlých úsecích, pak stačí říct Superior. Dokonalé ovládání, ve stoupání drží stopu, nezvedá se. Jízda bez motoru jen minimálně zvýší odpor v pedálech.

Bohuslav: Trochu hlučnější motor, jinak zcela bez připomínek.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,5

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,5

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,5

Dojezdová vzdálenost: 38 km

Celkový počet bodů: 4,16

Verdikt: Za léta svého působení je kopřivnická značka nikoliv pouze, ale přesvědčivě zavedena jako sportovní náčiní. Její kola byla ve výbavě týmu jezdícího Světový pohár horských kol, mnoho z těchto zkušeností se projevuje i v produkci elektrokol. Není to konstrukční postup „kolo postavené okolo motoru“, nýbrž opačný princip, zajistit co nejpodobnější vlastnosti elektrokol modelům bez pohonu. Výsledkem je rychlé, přesné elektrokolo, které si zaslouží uživatele, jež všechny tyto vlastnosti ocení.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu