Elektrifikaci u značky sídlící v Kopřivnici tvoří celkem dvacet modelů rozložených do kategorií hardtail se šesti zástupci, touring s deseti koly, urban má šest e-biků s nízkým nástupem. U firmy geneticky spojené se sportem ale nemohou chybět celoodpružená elektrokola, a to konkrétně čtyři modely, z nichž eXF 8089 tvoří základní kámen řady vybavené motory Shimano. Poměrem ceny, výkonu, designu a jízdními vlastnostmi patří mezi nepřehlédnutelnou nabídku.
Technický popis: rám Alu X6 Ultralite, 130 mm * vidlice RockShox Recon Silver, 140 mm *tlumič RockShox Deluxe Select R * sedlovka * kliky Shimano CRE80, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–51 z. * brzdy Shimano MT420, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky StarsJ30D * pláště Schwalbe Smart Sam, 29,2,6“ * velikost 19“ * hmotnost 22,8 kg * motor Shimano Speps EP8, 85 Nm * baterie Darfon, 504 Wh * cena 112 990 Kč
První dojmy testerů
Karel: Pocitově nijak zvlášť výkonné, ale v terénu dokázal opak, v žádném stoupání nebyl problém, motor zabíral plynule, předvídatelně. Kvalitní osazení komponenty, doplnil bych je teleskopickou sedlovku.
Petr Č.: Pro mě spíše sportovně laděný ebike, vhodnější na rychlou jízdu, nikoliv na traily. Motor krásně táhne, je jemně vyladěný, i při maximálním nastavení dopomoci čitelný.
Veronika: Příjemný motor s dostatkem síly, asi bych měla něco vytknout, ale není co, možná trochu hlučnější motor.
Hanka: Obratné, šikovné kolo, příjemný posed.
Mikuláš: Líbil se mi, hravé kolo s výbornou geometrií, dojížděl jsem bez energie v baterii, ale jelo velmi lehce.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,5
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,66
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
5
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4,16
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 3,83
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
5
Dojezdová vzdálenost: 51 km
Celkový počet bodů: 4,52
Verdikt: Superior potvrdil, že sport a pohodlí se nemusí vylučovat, a pokud se k tomu přidá optimálně vyladěný pohon, který je i při nastavení maximální pomoci motoru čitelný. Je tu elektrokolo, které se v konkurenci renomovaných značek neztratí, navíc s bonusem made in Czech.
Přidat komentář