Scott patří od počátku ke lídrům technologického pokroku a všechny zkušenosti, které nasbíral v jednotlivých sportovních oborech, dokázal využít v dalších „divizích“, ať jde o zpracování a tváření hliníku, poprvé použité na lyžařských hůlkách a přenesené do kol, nebo karbon, propojující sektor lyžařský s cyklistickým. Jedním z průlomových modelů byl Genius v roce 1997 s tlumičem nastavitelným do tří různých režimů (lock-out, all-travel a traction). Systémem Twin Loc umožňuje jezdci při výběru požadovaného zdvihu, či jeho úplném uzamčení, ponechat obě ruce na řídítkách. Je jím vybaven i Patron eRide, další z řady vývojové větve elektrokol, s nimiž firma začala v roce 2011.
Technický popis: rám Alu Patron eRide, 160 mm * vidlice RockShox Domain Air, 160 mm * tlumič Fox Float Evol Trunnion * sedlovka Syncros Duncan Dropper, teleskopická, 170 mm * kliky FSA, 165 mm, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka Shimano XT * kazeta Shimano Deore, 10–51 z. * brzdy Sram DB8, čtyřpístkové, 200 mm * ráfky Syncros MD30 * pláště Maxxis Dissector, 29×2,6“ * velikost L * hmotnost 27,1 kg * motor Bosch Performance CX * baterie Bosch, 750 Wh * cena 176 190 Kč
První dojmy testerů
Eda: Má enduro střih, hodně stabilní, na okruhu nebylo možno najít limity odpružení, vše zvládlo s přehledem, skvěle sedí v prudkých výjezdech.
Petr Š.: Asi nespisovné hodnocení, ale naprostá pecka! Luxusní enduro s čitelnými vlastnostmi, v terénu krásně ovladatelné. Dobře stoupá, skvěle řeže zatáčky.
Petr Č.: Nejlepší geometrie z dnes testovaných kol. Skvělá možnost nastavení režimu tlumičů dle terénu a požadavku jezdce.
Ondřej B.: Kompletně skvělý stroj!
Kateřina: Naprosto bombastické kolo, jsem nadšená. Krásně ovladatelné kolo v terénu, rychlý nástup motoru.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
5
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,83
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
5
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3,33
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,66
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
5
Dojezdová vzdálenost: 52 km
Celkový počet bodů: 4,63
Verdikt: Zvědavost, údiv, nadšení. To je full? A kde má tlumič? No přece v horní rámové trubce,a přístupný zespodu. Originální přínos k boční tuhosti systému pružení ocenili všichni, stejně jako systém umožňující nastavení pružení ve třech stupních. Scott tak nadchnul všechny jezdce – od trailových specialistů po ženy, které se poprvé pustily do těžšího terénu. Patron jim cestu dokonale vyhladil.
Přidat komentář