TEST PELLS Stormer FS 1

27.6.2023

Dnes je z původně malé společnosti, jež vznikla před více než třiceti lety a původně byla zaměřená na výrobu závodních speciálů z karbonu, expandující firma s evropským smýšlením. Vlastní vývoj, testování i ruční výroba – to vše se od počátku odehrávalo v České republice. S karbonovými speciály firmy startovali cyklisté na závodech světového poháru, mistrovství světa i na olympijských hrách, získali radu titulů mistra republiky. Zkušeností využila firma i při produkci kol širšímu spektru cyklistů a v roce 2002 poprvé představila svá kola veřejnosti. V nich se promítlo to nejlepší, co se konstruktéři naučili při výrobě závodních speciálů – ověřená geometrie, která funguje na silnici i v terénu, kvalitní zpracování a smysl pro detail.

www.pells.eu

Technický popis: rám Alu, 140 mm * vidlice Marzocchi Bomber Z2, 140 mm * tlumič RockShox Deluxe Select * sedlovka teleskopická, 125/150/170 mm * kliky FSA e-Bike, 165 mm, 36 z. * řazení Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka Shimano XT * kazeta Sunrace CSM, 11–51 z. * brzdy Shimano SLX, 200 mm * ráfky Rodi Tryp 30 * pláště Continental Trail King 29×2,4“ * velikost L * hmotnost 26 kg * motor Bosch Performance CX Smart Systém * baterie Bosch, 750 Wh * cena 141 990 Kč

První dojmy testerů

Kateřina: V terénu živé a ovladatelné, motor i ve velkých stoupáních zabíral bez trhání.

Matěj: Perfektní trail bike. Pro mě slabší při výjezdu, ale kompenzuje to hravostí v terénu! Odpružení podle mého gusta, jedovaté brzdy, skvělá vidlice.

Jan: Moc příjemné kolo, hravé, skvělé brzdy, silné, ale citlivé.

Petr B.: Kratší rám, díky tomu obratný. Skvěle fungující zadní přepákování, nepropružuje zbytečně ve výjezdech.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,4

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,4

Dojezdová vzdálenost: 55 km

Celkový počet bodů: 4,1

Verdikt: Z řady dlouhozdvihých kol pro trailové určení se Stormer odlišuje vlastní konstrukcí zadní stavby, ta díky zkušenostem tvůrců poskytne nejen požadované pohodlí a kontakt s terénem, ale i tuhost a minimum prostoru pro únik jezdcovi energie. V součtu je Stormer univerzál se špičkovým vybavením.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu