TEST MTF Xtreme 9.4 Limited

27.6.2023

Společnost Mountfield největší specializovaný prodejce zahradní techniky, zahradního nábytku a bazénů v České republice a na Slovensku se s plnu silou pustil i do produkce elektrokol se značkou MTF. Vrcholem jeho nabídky v sekci horských kol je celoodpružený karbonový model Xtreme 9.4 ve verzi Limited. S ním se Mountfield zařadil mezi značky, které osloví i jezdce požadující to nejlepší, co současná konstrukce MTB kol, lhostejno, zda ve verzi „bio“ či elektrifikované nabízí.

www.mountfield.cz

Technický popis: rám karbon UDG, 150 mm * vidlice RockShox Recon Silver, 150 mm * tlumič RockShox DLX * sedlovka Alu * kliky Bafang, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–51 z. * brzdy Tektro Gemini M350, čtyřpístkové * ráfky Alex * pláště Schwalbe Smart Sam, 29×2,35“ * velikost 19“ * hmotnost 25,3 kg * motor Bafang M510, 95 Nm * baterie Samsung, 720 Wh * cena 86 705 Kč (baterie 720 Wh)

První dojmy testerů

Ondřej B.: Jízdní vlastnosti dobré, motor zabírá plynule, v kopcích dost síly. Po překonání limitu trochu větší odpor. Na váhu kola a terén, kam patří, bych nasadil odolnější pláště. Motor táhne silně, rám na mě působil měkčím dojmem s ohledem na váhu kola, Síla motoru a jeho náběh zcela bez připomínek.

Hanka: Naprosté nadšení, živé kolo, rychle reaguje na tlak na pedál, v terénu stabilní, měla jsem pocit, že bych s ním vyjela i kolmou stěnu.

Tomáš: Živé kolo, spokojenost s výkonem, stabilitou, ovládáním, nejsem terénní jezdec, ale přes kořeny a technické úseky mě provezlo bezpečně.

Filip: Kolo ve všech směrech v pořádku, se zdvihem nakládá po nastavení na odpovídající hmotnost jezdce vyváženě.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,16

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,16

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4

Dojezdová vzdálenost: 57 km

Celkový počet bodů: 4,05

Verdikt: Mountfield se do vyšších pater nabídky dostává díky neustálému vývoji a zkušenostem získaným z velkého množství prodaných kol. Novou kolekcí ze sebe strhává nálepku „zahradní technika“ a karbonovými rámy nastavuje nová měřítka své produkce. Hodnocení testerů ‚splnil to, co jsem od trialového kola očekával‘ rozhodně není neutrální.

 

 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu