TEST MTF Mount 7.3

22.7.2022

Prodej elektrokol zahájil Mountfield v listopadu roku 2018 a nyní má v nabídce 56 modelů značky MTF, které jsou vyráběny v České republice a Itálii a lze je zakoupit v celkem 58 prodejnách v České republice v 18 prodejnách na Slovensku a na e-shopu. Jde o elektrokola pro muže i ženy, v různých rámových velikostech, v exkluzivních designech, se středovými i zadními motory, s volitelnými bateriemi. Všechna elektrokola MTF jsou kompletována v České republice. Jde o elektrokola městská, skládací, trekingová, krosová a horská. Jsou vyvíjena ve spolupráci s bývalými profesionálními závodníky a odborníky ve světě elektrokol. Ambasadorem značky MTF je bývalý vynikající profesionál René Andrle, mistr republiky a účastník Tour de France. U každého modelu lze vybírat z několika typů baterií pro elektrokola (minimálně ze dvou, u některých modelů dokonce ze čtyř), které se liší kapacitou a dojezdem na jedno nabití. Při volbě nejsilnější integrované baterie na trhu s kapacitou 900 Wh na jedno nabití uvádí firma možnost dojezdu až 200 km! Mount 7.3 pohání středový motor Bafang a s 95 Nm potvrzuje jeho výkonnostní ambice. Výrazně profilovaný rám ukrývá ve spodní trubce baterii s kapacitou dle volby od 522 do 900 Wh.

www.mountfield.cz

 

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice Suntour X1 RLR, 100 mm * kliky Bafang, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–36 z. * brzdy Shimano MT201 * ráfky Alex Rims * pláště Maxxis Forekaster 29×2,35“ * velikost 19“ * hmotnost 25,7 kg * motor Bafang M500, 95 Nm * baterie Samsung, Li-ion, 900 Wh * cena 41 990 Kč + 21 990 Kč (baterie 900 Wh)

 

První dojmy testerů:

Eda: Výkon motoru dostatečný, čitelný nástup síly, bezprostřední reakce na záběr do pedálů. Vyšší předek a kratší posed podporují dobrou ovladatelnost.

Karel: Motor tichý, má plynulý chod, delší zadní stavba a vyšší přední část dělají kolo klidným, daní za to je menší obratnost v těžším terénu.

Jaroslav: Pohledné kolo s velkým displejem, pokud se jede frekvenčně, kopce zvládne snadno. Bez asistence jede velmi lehce. Těžší, ale stabilní.

Jan: Do nejprudších stoupáních trochu ztrácel sílu, po rovině a v mírných kopcích bez problémů, kolo s čitelným vlastnostmi.

Dojezdová vzdálenost: 72 km
Celkový počet bodů: 3,5
Verdikt: Mountfield se zaměřil s Mountem na střední třídu zákazníků, cena složená z kola bez baterie a baterie s výjimečnou kapacitou 900 Wh je stále pod úrovní konkurence. To samé se ale nedá říci o komponentech, tam je souměřitelný. Je to volba těch, co nechtějí spolupracovat na vlastnostech svého kola s chytrým telefonem a aplikacemi, přesto nechtějí slevit z výdrže a odolnosti.

oblast dotazu

2 komentářů

Klikněte zde pro vložení komentáře

  1. Roman (roman.haze72@***) napsal:

    Kolo 7.3 Mountfieldu mám necelé 2roky a nerozumím údaji 70km dojezd.
    Já bez problémů újezdu k 180km v pahorkatině na jedno nabití.Samozřejmě člověk musí šlapat není to moped🤣

  2. Josef Král (JOSEFKRAL66@***) napsal:

    Mám elektrokolo Mount 7.3 rok. Řetěz a přehazovačka nejsou podle mého názoru dostatečně dimenzované na sílu elektromotoru. Komponenty se velmi rychle opotřebovávají. Je nutné kolo často seřizovat, jinak hrozí poničení přehazovačky a převodů, což se mě stalo po ujetí prvních dvěstě kilometrů. Předchozí elektrokolo jiné značky, které jsem používal osm let, tyto nedostatky nemělo, pouze pravidelný servis.

Menu