TEST LEVIT Corax Bosch CX 1

22.7.2022

Do světa kol vstoupila firma v roce 1991, za tu dobu získala pořádnou porci zkušeností v mateřské společnosti BP Lumen v Úpici a vyrobila statisíce kol. Nyní začala znovu s novou značkou kol. Levit vychází z desítek let zkušeností, ty jsou zárukou na vždy vyladěná kola. Firma si zakládá na promyšlených komponentech bez ústupků v kvalitě, spolu s moderní geometrií kol to znamená optimální jízdní vlastnosti. U Levitu si spolehlivě vybere celá rodina – od dětí po jejich prarodiče, kola s motorem i bez, kola do hor i do městské džungle. Vybírat můžete v kategoriích eMTB Adventure, eMTB, eSUV, eTrekking, eCity a jízdní kola MTB, Cross a Kids. Corax Bosch CX se dodává ve dvou variantách rámů na kolech 29“. Kombinace prémiového elektromotoru Bosch CX, plně integrované baterie Bosch pro maximální dojezd spolu s odpruženou vzduchovou vidlice se zamykáním, která výborně tlumí a absorbuje nerovnosti terénu, a řazením Shimano Deore s velkým rozsahem převodů znamená více než standardní kombinaci uspokojující požadavky náročných uživatelů.

www.levit.com

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice Manitou Machete Comp, 120 mm * kliky Miranda Delta, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta S-Ride M500, 11–50 z. * brzdy Shimano Deore, 180 mm * ráfky Remerx E-Rocky Disc * pláště Schwalbe Smart Sam, 29×2,35″  * velikost M * hmotnost 22,5 kg * motor Bosch Performance CX 4. Gen * baterie Bosch Power Tube, 625 Wh * cena 100 990 Kč

 
První dojmy testerů

Martin: Velmi mě překvapil motor, fungoval skvěle. Je to velmi dobré kolo, ve všech režimech příjemné, v terénu, na rovině při akceleraci, v terénu bych uvítal agresivnější pneumatiky, ale tam není primárně určeno. Kdyby to měl být univerzál, tak je to super univerzál.

Lenka: Zabíral dobře, do kopce skvělý, pokud se správně řadí, není problém. Síla motoru mi nechyběla, bylo jí pro mě dost, víc bych jí v terénu ani nepotřebovala.

Tomáš: Výborně ovladatelné. Motor má super zátah, nevadilo mi, že se mi zdál trochu hlučnější. V lehkém terénu vynikající.

Jan: Navzdory nenápadnému designu je to skvělé kolo, výborně se ovládá. Motor maximálně pomáhá za všech okolností.

Dojezdová vzdálenost: 50 km
Celkový počet bodů: 4,12
Verdikt: Levit dokonale vytěžil ze zkušeností, které jeho tvůrci získali již v prvopočátcích cyklistické elektromobility v tuzemsku. S novou značkou na ně navázali a připravili e-bike, který všechny překvapil nikoliv jednou vlastností, nýbrž jejich souhrnem. Střední třída, která si brousí drápky na horní patro.

oblast dotazu

1 komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

  1. Martin.pindak@gmail.com (mp@***) napsal:

    Moje zkušenost s bosch 4.gen… Určitě ne na romantickou jízdu po cyklostezce, na to je hlučný. Tento motor je dravec, opravdu sportovní náčiní, adrenalinový výjezd do velmi, velmi prudkého stoupání… tam vyšší hlučnost nevadí. Pakliže je to již sportovní náčiní, pak je ovladač Purion, či Inuvia na vyhození, tam by měl být alespoň Kios a vyšší! Jinak hard rám jen pro mladší, starší s odpruženou sedlovkou. Nakonec starší skončí stejně na full rámu s teleskopickou sedlovkou. Cena o 10 až 20% výš ale Vaše pozadí Vám bude v terénu zas a zase děkovat. Geometrie fullu je dnes na úrovni hard, pokrácená opravdu na úroveň hardt. Kdo chce kolo na dlouhé turistické výjižďky, ať vezme tichý motor Bafang, nebo hitech Brose apod., baterku s ještě vyšší kapacitou… Pro nás, co mají rádi odpich, je tato motorizace velmi dobrou volbou, ne li nejlepší! Jo a můj rok narození..1960

Menu