Již 70 let Lapierre kombinuje technologické inovace, design, smysl pro detail a zkušenosti, aby nabídl to nejlepší, co si trh žádá – kvalitní a designově zajímavý produkt. Jeho historie začala roku 1946 ve francouzském Dijonu, kdy Gaston Lapierre začal vyrábět kola, v období těsně po válce důležitý dopravní prostředek. Firma se postupně rozrůstala, sledovala trendy, a i proto jako jedna z mála evropských společností dokázala předpovědět a zachytit fenomén horských kol. Po řadě sportovních úspěchů v MTB oblasti došlo i ke snaze prosadit se v silniční cyklistice, ta je nyní nejviditelněji korunována zastoupením u špičkových francouzských profesionálních týmů. Lapierre nezapomíná na vlastní vývoj, ať jde o vlastní inovační patentovaný systém zadního pružení FPS, novou technologii výroby lehkých karbonových rámů LP či první elektronicky řízený zadní tlumič systému e:i Shock vyvinutý spolu s firmou RockShox. Téměř všichni zaměstnanci jezdí na kole a podílí se tak na ověřování výzkumu a zpětné vazbě do dalšího vývoje a výroby. Výstupní kontrola kvality je mimořádná, všechna kola Lapierre jsou montována ve Francii, každý zaměstnanec je registrován v „Bike pass“, který umožňuje sledovat kvalitu v jakékoliv fázi procesu montáže.
Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour XCM, 100 mm * kliky Lapierre Overvolt 170 mm, 34 z. * řazení Shimano Alivio, 1×9 * přehazovačka Shimano Alivio * kazeta Shimano HG200, 11–36 z. * brzdy Tektro HD-M275 * ráfky Schürmann Yak25 * pláště WTB Ranger Comp 29×2,3“ * velikost L * hmotnost 25 kg * motor Bosch Performance Line * baterie Bosch, 500 Wh * cena 82 990 Kč
První dojmy testerů
Martin: Konstrukcí rámu připomíná na první pohled kros, ale položená vidlice a hlavová trubka umožní klidný průjezd i při sjezdu v terénu. Záběr v terénu je slabší, ale to lze kompenzovat frekvenčním šlapáním.
František: Lehce ovladatelné kolo, pohon pomáhá více po rovině, v kopci mu trochu chybí síla, ale chce to správně řadit.
Mikuláš: Hodně vzpřímený a pohodlný posed, lehká ovladatelnost, plynulý záběr, dostatečná síla motoru.
Hana: Dělá na mě dojem spíše trekového kola s pneumatikami pro MTB, díky tomu je univerzál, obstojí na asfaltu, šotolině i v terénu. Jízdní vlastnosti přátelské většině uživatelů.
Eda: Vzpřímený posed, hodně tvrdý rám, plynulý náběh, lehce ovladatelné, předek reaguje rychle na změny terénu, ani v utažených zatáčkách nebyl problém se do nich vejít. Ne každý ale chce na kole sportovat, a pro tohle je jako dělaný. Motor mě ve všech situacích dost síly.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,4
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,4
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4,2
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
2,8
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4,8 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,8
Dojezdová vzdálenost: 39 km
Celkový počet bodů: 4,26
Verdikt: Model Overvolt HT 5.5 Mix označuje značka jako elektrokolo vhodné zejména pro dámy všech věkových kategorií, ty s menší postavou a „pro jistotu“ mohou zvolit kola velikosti 27,5. Testerky s ním velmi brzy našly společnou řeč, nezaskočené motorem s točivým momentem 65 Nm a potěšené vzpřímeným posedem a snadným nástupem. Testeři si s označením nedělali starosti, byl to pro mě obratný hardtail a při správné frekvenci šlapání netrpěli nedostatkem síly.
Přidat komentář