TEST KTM Macina Team 792

27.6.2023

KTM je tradičním výrobcem kvalitních jízdních kol již od roku 1964. Současná filozofie značky je založena na kvalitě výroby v rakouském Mattighofenu stejně jako na důkladném testování kol i jednotlivých komponentů a v neposlední řadě i na progresivním zavádění nejnovějších technologií a trendů. Proto KTM už před jedenácti lety přišlo s nabídkou kvalitních elektrokol a s jejich produkci má značné zkušenosti. Jako jedno z prvních začalo prosazovat myšlenku kvalitních sportovních elektrokol, se kterými si může každý prožívat svoje sportovní a cestovní zážitky dle svých schopností. Systémy elektropohonu Bosch jsou adaptovány na klasická horská a krosová kola KTM a na většině modelů byste v nich elektrokola na první pohled ani nepoznali. Za toto inovativní pojetí obdržela elektrokola KTM několik ocenění na prestižních světových cyklistických veletrzích. Od roku 2020 nese nejvyšší řada oblíbených pevných horských elektrokol název Macina Team. Tato řada je v posledních letech absolutním bestselerem firmy a přichází i pro sezónu 2023 s těmi nejlepšími technologiemi, se kterými se můžete u elektrokol setkat, včetně Smart systému firmy Bosch. Komponentová výbava je na úrovni kol střední třídy.

www.ktm-bikes.cz

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour XCR 34, 120 mm * kliky KTM E-Comp, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano, 11–43 z. * brzdy Tektro, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky Ambrosio E30 * pláště Schwalbe Nobby Nic Performance, 29×2,4″ * velikost L * hmotnost 24,9 kg * motor Bosch Performance CX Gen. 4, 85 Nm * baterie Bosch, 750 Wh * cena 115 290 Kč

První dojmy testerů

Petr Č.: Pro mě nejlepší hardtail, co tu jsou. V terénu skvělý, jasně čitelné vlastnosti, takové kolo zvládne snadno i těžký terén.

Eda: Hodnotil bych ho jako nejsilnější z testované skupiny. Posed jako na klasickém sportovním MTB, díky nízkému předku dokonale vede stopu na kořenech i ve výjezdech, lehce ovladatelné.

František: Motor zabírá plynule, nekope při rozjezdu. Hodně silné, stačily by mi snad jen čtyři pastorky vzadu. Bez motoru trochu obtížnější jízda.

Matěj: Motor táhne pěkně, je to hardtail z kategorie univerzálních.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,2

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,6

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 3,6

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

5

Dojezdová vzdálenost: 59,5 km

Celkový počet bodů: 4,2

Verdikt: Jen méně informovanému by se mohlo zdát, že se terénní elektrokola vezou na vlně image firmy dlouhá léta produkující nejlepší terénní motocykly. Někde vzadu tam ale zkušenosti musí být, bez ohledu na preference a umění testerů se Macina propletla terénem jako dokonalá mašina, současně vhodná i pro běžné nasazení. Nikoliv náhodou jde o jeden z nejprodávanějších modelů značky.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu