Tato německá značka je u nás méně známá, pochází přímo ze srdce Hamburku a vznikla v roce 1993. Na počátku byl pouze malý obchod pro opravy kol. Ten tu stále je, pouze mnohem větší. Značka vyrůstala ve čtvrti St. Pauli se svéráznou kulturou a atmosférou a hrdě se tak hlásí k heslu: ´Straight from St. Pauli´. Vývojáři a inženýři Bergamontu úzce spolupracují na vývoji nových modelů s Technickou Univerzitou v Hamburku a své prototypy testují přímo v ulicích Hamburku, okolních kopcích či okolo Labe. Samotná produkce kol a rámů se dnes už přesunula do Číny a na Taiwan, kde je partnerství prověřeno více než dvaceti lety spolupráce. Značka u nás nabízí kola v několika kategoriích, z nichž jednou jsou samozřejmě také elektrokola, jak celoodpružená, tak pevná a zcela v duchu německých firem také precizně vypracovaná kola městská.
Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour, NEX E25, 63 mm * kliky FSA CK-200, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–42 z. * brzdy Shimano MT200 * ráfky Ryde Rival 23 disc * pláště Schwalbe Energizer Active Plus, 47-622 * velikost 48 cm * hmotnost 27,2 kg * motor Bosch Performance Line Cruise * baterie Bosch Power Tube, 625 Wh * cena 74 792 Kč
První dojmy testerů
Martin: Strašně se mi líbí, pro tohle bylo vymyšlené elektrokolo, všechno je na něm v pořádku, kolo je vyvážené, má pevné, ale lehké blatníky, nosič, světlo, příjemné gripy. Pokud s ním bude uživatele jezdit alespoň trochu jako cyklista, tedy správným převod a frekvence, nebude mít problém ve všech situacích, pro které je zkonstruováno. Krásné.
Petr Š.: Opět musím použít označení super, pevný rám i přes absenci horní rámové trubky, ale pohodlná zadní stavba, nenakopává, ve spolupráci s vidlicí zajistí dostatečnou míru komfortu. Výborné jízdní vlastnosti, překážky v terénu zvládne bez vlnění, kam ho pošlu, tam jede.
Veronika: Moc příjemná jízda, zdvih vidlice v prostředí, kam patří, dostatečný.
Tomáš: Velmi dobrý pocit, motor je jemně nastavený, podpora v kopci přichází čitelně, ne skokově.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,16
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
3,5
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,66
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,66
Dojezdová vzdálenost: 52 km
Celkový počet bodů: 4,16
Verdikt: Na tohle kolo se usedá s úsměvem ještě před prvním šlápnutím a nezmizí ani po návratu. Zdvojená spodní rámová trubka odstranila nevýhodu podobné konstrukce, E-Horizon i v těžším terénu obstál svými přesvědčivými jízdními vlastnostmi. A design? V každém prostředí bude jezdec oprávněně středem pozornosti.
Přidat komentář