TEST APACHE Quruk Bosch 5

27.6.2023

První kolekce kol značky Apache vyjela z výrobní linky v roce 2001 a rychle se prosadila mezi zavedenými značkami a získala si přízeň závodníků, rekreačních cyklistů a cykloturistů. Od samého začátku se produkce realizovala v českých montážních společnostech pro lepší dohled na kvalitu a možnost reagovat na požadavky trhu. V roce 2003 se na kole Apache stal Jarda Kulhavý juniorským mistrem světa a Evropy, Kamil Absbuher vyhrál na cyklokrosovém speciálu závod světového poháru a v minulosti sedlal kola Apache také paralympionik Michal Stark. Významnou součástí kolekce Apache dnes tvoří také elektrokola. Do nabídky se poprvé dostala v roce 2009, v současné době patří značka k jejich rozhodujícím dodavatelům na domácím trhu. V této sezoně si mohou její zákazníci vybrat z 25 modelů, nejvíce zastoupených je MTB kol s pevným i odpruženým rámem (17), v kategorii kros či trek je sedm modelů, městem se spolehlivě přesunete na SUV modelu Sota. Na více než polovině modelů naleznete motory Bosch, na testovaném MTB Quruk i v jeho poslední verzi s řadou uživatelských nastavení.

www.apache-bike.cz

Technický popis: rám Apache Quruk 1.3, Alu, 135 mm * vidlice SR Suntour Aion, 150 mm * tlumič SR Suntour TriAir * sedlovka teleskopická, 125 mm * kliky FSA Bosch, 170 mm, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore * brzdy Shimano MT520, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky Remerx e-Rocky RX 3025 * pláště Maxxis Minion Nexo plus * velikost 19“ * hmotnost 26,4 kg * motor Bosch PF CX Gen. 4 * baterie Bosch, 625 Wh * cena 124 990 Kč

První dojmy testerů

Martin: Standardní celoodpružený ebike vyšší střední třídy, odpovídá tomu, jak se dnes kola staví. Příjemná teleskopická sedlovka, dostatečně silný motor, v terénu ho nic nezaskočí.

Bohuslav: Jedno z nejlepších, na kterém jsem tu jel. Perfektní kolo, v podstatě taková malá motorka, projel jsem snadno všemi terény.

Matěj: Full z kategorie trail bike, je to pohodlné kolo, nabídne přesně to, jak vypadá, tedy příjemné svezení. Motor dává plný výkon lhostejno, zda se jede po rovině, v terénu nebo do kopce. Ve všech terénech vyvážené vlastnosti.

Ondřej M.: I přes vyšší zdvihy příjemné svezení nejen v terénu, ale i v běžném provozu.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,25

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,25

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,25

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

5

Dojezdová vzdálenost: 40 km

Celkový počet bodů: 4,13

Verdikt: Nabídku domácí značky rozšířily tři celoodpružené e-biky, z nichž verze 5 je nejdostupnější. Testery v terénu uspokojil v každém ohledu a vyvrátil představu, že celoodpružené kolo je nevhodné do běžného provozu. Zákazníky uspokojí také při pohledu na cenovku, za cenu konkurenčních hardtailů dostanou pořádnou porci zábavy a pohodlí.

 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu