Firma ze Studénky začínala jako skupina cyklistických nadšenců, kteří se nespokojili s dováženými koly, a tak se pustila do vlastní výroby. Její historie sahá do roku 1995 a od počátku se zaměřila na kvalitní technologie a kontrolu nad produkcí. Tradičně dává přednost vlastní stojanové montáži před dovozem již hotových kol či pásovou výrobou, tento způsob výroby umožňuje věnovat maximální pozornost každému kolu. V kolekci 2023 se zaměřila na nadčasovou eleganci a oblíbené barvy rámu, což platí pro širokou škálu modelů, které zahrnují juniorská kola, závodní speciály a také od roku 2015 elektrokola se systémem Brose. Podstatnou část produkce značky tvoří zakázková kola pro renomované zahraniční firmy, například BMW či Hartje. Základem série hardtailů je elegantní rám z lehké hliníkové slitiny, ve verzi Exstream osazen komponenty, které by obstály i v závodním nasazení, díky tomu zaručují dlouhou životnost a spolehlivost všem uživatelům.
Technický popis: rám Alu 7005 * vidlice RockShox Judy Gold, 120 mm * kliky FSA, 36 z. * řazení Shimano XT, 1×12 * přehazovačka Shimano XT * kazeta Shimano M6100, 10–51 z. * brzdy Shimano Deore, 180/160 mm * ráfky Mach1 Neo Disc * pláště Schwalbe Smart Sam 29×2,25“ * velikost 19“ * hmotnost 24,5 kg * motor Brose Drive unit, 90 Nm * baterie BMZ V10, 725 Wh * cena 104 990 Kč
První dojmy testerů
František: Ovladatelné, lehké, hbité. Hodně silný motor, do kopce se vůbec nezadýchá, trochu delší doběh po přerušení šlapání.
Eda: Dokonale ovladatelné, živé, v členitém terénu obratné. Skvělá podpora do kopce, trochu citelný přechod po překonání rychlosti 25 km/h.
Veronika: Velmi dobrý dojem, super elektrokolo.
Jan: Hodně mě překvapilo, sportovní, obratné, silné.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,5
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,5
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4,75
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,5
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
5
Dojezdová vzdálenost: 54 km
Celkový počet bodů: 4,54
Verdikt: Pevný rám, odpružená vidlice, elektromotor – základní stavební kameny, s nimiž musí konstruktér pracovat. Jejich výběr je konečný, přesto se i ze standardní nabídky vznikne stroj, který překvapí. Tvůrcům ze Studénky se to povedlo dokonale, pro mnohé testery neznámá značka jim vykouzlila úsměv na rtech. Rychlý, ovladatelný elegán.
Přidat komentář