Moravská značka má své portfolio produktů rozložené rovnoměrně, a to jak v klasických modelech, tak kolech s elektrifikovanou pomocí. Současně má zkušenosti s výrobou modelů klasického střihu, a to zejména partnery na západních trzích. Tam je kolo velmi často dopravním, nikoliv sportovně-turistickým zbožím, jak bývá často označováno specifikum našeho domácího trhu. A tak není divu, že s tímto záměrem rozšířila svou nabídku „cesťáků“ na patnáct modelů. Pokud jde o rámy, jsou v kompletní sestavě, tedy v pánském provedení se slopingovou horní trubkou, dámském s dvojitou spodní rámovou trubkou umožňující snadný nástup i stále rozšířenějším modelu unisex s masivním profilem kryjícím baterii a připomínajícím konstrukci skútrů se všemi z toho plynoucími výhodami.
Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour NCX-D Air * kliky Bafang Maxdrive, 44 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano M5100, 11-51 z. * brzdy Shimano MT201, 180/160 mm * ráfky Mach1 630 Disc * pláště Schwalbe Landcruiser * velikost 18“ hmotnost 26,8 kg * motor Bafang M400, 80 Nm * baterie Topband IH1, 630 Wh * cena 62 990 Kč
První dojmy testerů
Eda: Posed jako na rotopedu, krátký, vzpřímený, pohodlný, snadno zatáčí. Pro typ provozu, pro který je určený, úplně bezproblémové, měkčí středová partie se projeví v jen opravdu obtížném terénu.
Petr Š.: Super turistické kolo, město, cyklostezky. Motor má u mě jedničku s hvězdičkou, při správném řazení silný tah, nezpomaluje, nezadýchává se, vyjede nejprudší kopce. Bonusem snadný nástup a kompletní výbava. V lehčím terénu vyžaduje více pozornosti.
František: Krátký rozvor, obratné, velmi tichý pohon. V terénu na limitu rámu, ale tam to kolo nepatří.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,2
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,4
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4
Jízda bez motoru (200 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3,6
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
5
Dojezdová vzdálenost: 49 km
Celkový počet bodů: 4,36
Verdikt: Pohodlí, snadné ovládání, dostatečný výkon, to je zadání pro konstruktéry při tvorbě kol, jež mají plnit každodenní službu nejen na cestě pro nákup. Elite ho plní bez výhrad.
Přidat komentář