Už v roce 1996 představil český výrobce Leader Fox své první jízdní kolo, v roce 2012 začal s produkcí elektrokol. Jako jeden z mála výrobců se důsledně věnuje kolům, která obsáhnou všechny věkové skupiny, s mimořádným důrazem na kola pro děti všech velikostí. Až dorostou, mohou přesednout na Altar, který letos přijíždí s celou řadou inovací. Dostal nové barvy, pohání jej výkonný středový motor Bafang, zaměření do těžšího terénu a obratnost naznačuje použití kol rozměru 27,5“. Paleta nabízených kol je téměř nekonečná, všechna mají jedno společné, jejich montáž probíhá v České republice, a tedy pod přímou kontrolou zaručující nekolísající kvalitu.
Technický popis
motor: Bafang M510, 95 Nm * baterie: LG, 836 Wh * rám: Alu 6061 * vidlice: Manitou Markhor, vzduchová, zdvih 100 mm * kliky: Alu, 170 mm, 38 z. * řazení: Shimano Cues, 1×9 * přehazovačka: Shimano Cues * kazeta: Shimano Cues 11-46 z. * brzdy: Shimano Cues, 180/160 mm * ráfky: Exe Race, 29“ * pláště: Maxxis Recon,Race 29,5×2,25“ * velikost: 19,5“ * hmotnost: 25,7 kg * cena: 59 000 Kč
První dojmy testerů
Matěj: Příjemné kolo, krásně řadí, ani jsem v dobrém slova smyslu nevěděl o motoru – to znamená pozvolný nástup i vypínání, po limitu necuká. Teleskopická sedlovka je významné plus, jen ovládání pod sedlem není praktické, před technickou sekcí s tím musí jezdec počítat.
Karel: S motorem Bafang úplná spokojenost, je tichý, zabírá plynule, silný, k tomu nemám výhrady. Vidlice je z kategorie XC, nové řazeni Shimano pracuje perfektně. Teleskopická sedlovka rozšíří vlastnosti kola, její ovládací páčka je krátká, za jízdy to není praktické, bezpečnější by bylo ovládání z řídítek.
Eda: Velmi plynulá podpora motoru, ten je tichý, intenzita dopomoci se dala odhadnout i podle zvuku, přirovnal jsem k tomu, jako by v něm byl čmelák. Limitní přechod se projevil pouze tím, že motor ztichl, nohy to pocítily minimálně. Ukázalo se, že relativně jednodušší varianta, tedy například devět převodů, ve spojení s kvalitním motorem není nic, co by kolu ubíralo na kvalitě. Má všechno, co kolo, potřebuje, a všechno funguje, jak má. Více položená a citlivá vidlice přináší jistotu ve vedení směru.
Jan: Dobré horské kolo, s úbytkem kapacity baterie motor trochu slábl, ale do té doby bez připomínek. Motor velmi dobrý, silný, plynulý, přechod téměř neznatelný, ovládání sedlovky je nepraktické, špatně se mi četly údaje na displeji, velikost písma se mi zdála malá.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,2
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4,2
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4,4 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4
Dojezdová vzdálenost: 53 km
Celkový počet bodů: 4,13
Verdikt: Altar konkuruje zcela rovnocenně testovaným kolům svými vlastnostmi, v ničem nezaostává, kombinací ceny a výkonu je velmi zajímavou variantou. Volba pro široké spektrum zákazníků.
Přidat komentář