Dostupná Orbea Avant nově na pokročilejším hliníkovém rámu

před 4 týdny
Orbea Avant, základní vytrvalostní model značky, se do světa silniční cyklistiky zapsal jako bezproblémový parťák do nepohody. Nyní, po několika letech, přišel čas na aktualizaci, na ještě vyváženější a pohodlnější Avant, který si zachovává hliníkový rám, ale zkouší z něho vytřískat zase o kus lepší vlastnosti pro jízdu na různých typech asfaltu.

Španělská kola Orbea se v naší domovině těší velké oblibě a z “veláckých” testů vychází většinou velmi pozitivně. Pod ruce se nám ale často dostávají hlavně drahé karbonové modely. Hoši z Mallabie však nezapomínají ani na kola, která nemusí být na první pohled tak testersky zajímavá. Vytrvalostní silnička Avant je jedním z nich. Představení nové verze prezentuje hlavně výrazné zásahy do geometrie, funkčnost a přizpůsobitelnost.

 

 

Úhly, milimetry a možnosti

Geometrie byla jedním z hlavních témat při vývoji nového Avantu. Lidé v Orbee dobře ví, že správná geometrie je obrovským faktorem pro pohodlí. Výsledkem je třeba strmější úhel sedla a delší horní rámová trubka. Ty jezdce staví do perfektní pozice pro sprintování nebo při stoupání. Orbea maximalizovala také jistotu kola při sjezdech, tedy uvolnila úhel vidlice a zvýšila rozvor od osy k ose, aby se aktualizovaný Avant choval ukázněně i při vyšších rychlostech.

 

 

Karbonová vidlice nadále využívá karbonovou formu OMR, což je v podstatě přidání vysokopevnostních vláken do standardního uspořádání pro zvýšení poměru tuhosti k hmotnosti, aniž by byla ohrožena tuhost při brzdění nebo prudkém zatáčení. Vidlice je zároveň specifická dle dané rámové velikosti. Takové řešení má poskytovat optimální ovladatelnost bez ohledu na to, jakou velikost kola zvolíte. Díky zvýšené světlosti (až 35 mm a 32 mm s blatníkem) se chce Orbea Avant bez obavy ze ztráty stability vrhat i na drsnější cesty. Ohledně rámu se ještě hodí zmínit, že každý svar je leštěný do hladka, což má přinést estetiku karbonového rámu a z odcházející generace je převzato i kompletně vnitřní vedení kabelů ICR+. Kolo je samozřejmě připraveno na elektronické řazení.

 

 

Servisní box a spousta možností přizpůsobení

Orbea Avant může být na první pohled docela snadno zaměněna za elektrokolo. Prvek, který vypadá jako akumulátor, je ale nový “Service Box”. Díky němu lze nechat doma brašnu pod sedlo a všechny hlavní “cajky”, jako jsou duše, CO2 bombičky, montpáky na pneumatiky nebo klíče od domu. Otázkou je, jestli některé předměty nebudou během jízdy rachotit. Box vypadá o dost štíhleji, než je tomu třeba u Orca Aero.

 

 

Orbea chce při tomto dostupném modelu nabídnout uživatelům i podobné možnosti jako mají ti, kteří si u Španělů kupují mnohem dražší kola – zahrnula tak nový Avant do svého programu přizpůsobení MyO, kde jej lze personalizovat různými možnostmi, ať už jde o košík na láhev, o řídítka, představec, kola nebo kliky. Volitelné je i příslušenství v podobě nosiče či blatníků.

Orbea Avant je vybavena pouze kotoučovými brzdami a velikosti rámů se pohybují od 47 do 60 cm. Rostou po 2 cm, a to kromě dvou největších, které skáčou z 57 cm rovnou na 60 cm. Těšit se lze na tři specifikace – H30, H40 a H60, kde figuruje Shimano Claris a komponenty KMC, Sun Ringle či pláště Vittoria Zafiro V.

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu