Potřebné nářadí:
- torx T15
- imbusový klíč 3 a 4 mm
- odvzdušňovací sada
- minerální olej
Výměna destiček Manipulace s destičkami je velmi podobná jako u Shimana. Jejich stabilitu a zajištění v třmenu zajišťuje dřík šroubu. Ten povolíme imbusovým klíčem (3 mm).
Destičky spolu s rozpěrnou pružinou vyjmeme z těla třmenu.
Po výměně či jejich očištění a osmirkování postupujeme při montáži obráceným způsobem. Před tím však můžeme pružinu trochu posílit mírným roztažením, pístky se budou lépe vracet.
Odvzdušnění Brzdové páky zajistíme ve vodorovné poloze.
Pomocí klíče torx T15 demontujeme šroub.
Do vzniklého otvoru našroubujeme redukci.
K níž dále upevníme hadičku s prázdnou plastovou nádobou nebo druhou injekční stříkačku.
K odvzdušňovacímu šroubu na třmenu brzdy připojíme hadičku s injekční stříkačkou naplněnou minerálním olejem.
Povolíme odvzdušňovací šroub, systémem protlačíme kapalinu a poté, co začne plynule vytékat do nádobky, šroub opět utáhneme.
Několikerým zmáčknutím brzdové páky dokončíme odstranění vzduchu z kapaliny. Tím je odvzdušnění hotové.
Redukci demontujeme, otvor pro jistotu zakápneme olejem a zaslepíme. Vše důkladně otřeme.
připravuje: André Vebr, foto: Štěpán Hájíček
Dobrý den . Mám problém s přední brzdou. je hrozně na tvrdo a nebrzdí. Větší silou už nejde stisknout ale nefunguje. Destičky vyčistěny, vyměněny ale problém je stejný.
Je tam štelování tlaku? Počítám že při zavzdušnění je spíš brzda měkká (vzduch).
Dobrý den, doporučíme navštívit servis, musí se zkontrolovat, zda při zmáčknutí páčky dochází k pohybu pístků a tím i destiček. Pokud ano, problém bude pravděpodobně v páce.