Unašeč pastorků na zadním náboji, v cyklistickém slangu ořech,
nepatří zrovna mezi součástky, které by vyžadovaly zvýšenou péči a
častý servisní zás...
Ořech, sídlo bájného cyklistického cvrčka, je jedno
z nejkritičtějších míst na celém kole. Spokojenost tohoto malého tvora
je pro nás životně důleži...
Přímá údržba ložisek zadního náboje se od předního, kterému jsme
se věnovali v minulém čísle, příliš neliší. Rozdíly však plynou
z přítomnosti volno...
Pokud už máme „v malíku“ centrování kol, kterému jsme se věnovali
v minulém čísle, můžeme kolo bez obav i sami vyplést. Výplet sice
může připomínat ...
O výhodách i nevýhodách bezdušových systémů bylo napsáno poměrně
hodně, avšak s jejich větším rozšířením se stále častěji
setkáváme s dotazy čtenářů...
Mohlo by se zdát, že v pořadí před centrováním kola by mělo být
jeho zapletení. To však necháváme na příště záměrně, neboť
centrování je časté, zatí...
Defekt je zřejmě nejčastější závadou na jízdním kole. Vzhledem
k jednoduchosti opravy by mělo být pro každého cyklistu standardem obejít
se bez návš...
Zřejmě největším aspirantem na nejčastěji měněný komponent je
plášť. S jeho demontáží se v mnoha případech nečeká až na úplné
opotřebení, neměníme j...
Prasklý drát nebo lehce rozcentrovaný ráfek jsou poměrně častými
bolístkami zvláště u biků. Stačí trefit kámen a ráfek zapláče. Tyto
rány, jsou-li j...
Bez nadsázky jsou náboje komponenty, které toho odpracují nejvíc.
Začnou, jakmile se kolo uvede do pohybu, a skončí až s jeho zastavením.
Přínos jej...