Dámské novinky od Canyonu

1.3.2018

Canyon, německý výrobce kol, se zas o něco více přiblížil ženám, jejich potřebám. Prostě dámské horské nebo trekové kolo z logiky věci musí splňovat trochu odlišné požadavky než kolo pro muže. Do provedeného výzkumu co a jak na kolech změnit se zapojilo přes 68 000 žen. No a k jakým novinkám vývojáři od Canyon došli ? První závěr zní možná trochu legračně – ženy a muži jsou anatomicky odlišní. Nejde o absolutní čísla výšek a hmotností, ale o poměry. Poměry mezi výškou, šíří ramen nebo délkou trupu – to jsou mimo jiné právě ty změny které vedly techniky od Canyon ke změnám.  Prostě a jednoduše – rámy pánských biků nejsou pro dámy úplně optimální.

Grand Canyon WMN AL SLX modrý

Grand Canyon WMN AL SLX modrý

Výsledky pochází opravdu z velkého vzorku reálných uživatelů – datový nástroj pomocí kterého si uživatelé konfigurovali  kolo podle svých vlastních parametrů má Canyon přímo na svém webu. To všechno vedlo k úpravám tvaru a geometrie rámu kola.

  • Novinkou je především dámský hliníkový hardtail Grand Canyon WMN AL SLX
  • Změn doznal i trailbike Spectral WMN
  • Nové modely mají upravenou geometrii, kinematiku zadní stavby, tak, aby vyhovovaly ženám s výškou od 148 po 179 cm.
  • Rám kola byl zkrácen a snížení středu vedlo k zjednodušení nástupu i v terénu
  • Výrazně se zlepšila se ovladatelnost

Grand Canyon WMN AL SLX stříbrný

Grand Canyon WMN AL SLX stříbrný

Co se Spectralu týče, trailbike se 140 mm, podobně jako v pánském provedení, i v dámském nabídne jeden celokarbonový model, dva s předním karbonovým trojúhelníkem a dva celohliníkové, Grand Canyony jsou čistě hliníkové, ve třech osazeních. Všechny naleznete na stránkách výrobce www.canyon.com

Canyon Spectral WMN červeno černý

Canyon Spectral WMN červeno černý

Canyon Spectral WMN červeno černý

Canyon Spectral WMN červeno černý

Canyon Spectral WMN černý

Canyon Spectral WMN černý

Canyon Spectral WMN červený

Canyon Spectral WMN červený

Na co se tedy můžeme i nových trailů těšit ? Hlavně na jiné, určitě lepší ovládání. Právě ovladatelnost pro něžnější pohlaví bylo to zásadní o co vývojářům šlo. Tímhle směrem se pak ubíraly všechny konstrukční změny které kola doznaly.  Změnil se posez, takže bikerky jsou na kole méně položené, sedí o trochu více vzpříma. To zajišťuje mimo jiné i lepší stabilitu a balanci při rychlejší jízdě v terénu.  Hodně nízko posazená trubka rámu pak umožňuje výrazně vyšší obratnost a manévrování s bikem. To společně s níže položeným středem vede k posunutí těžiště celého kola dolů – na a tím logicky daleko větší míře stability.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu