Canyon, německý výrobce kol, se zas o něco více přiblížil ženám, jejich potřebám. Prostě dámské horské nebo trekové kolo z logiky věci musí splňovat trochu odlišné požadavky než kolo pro muže. Do provedeného výzkumu co a jak na kolech změnit se zapojilo přes 68 000 žen. No a k jakým novinkám vývojáři od Canyon došli ? První závěr zní možná trochu legračně – ženy a muži jsou anatomicky odlišní. Nejde o absolutní čísla výšek a hmotností, ale o poměry. Poměry mezi výškou, šíří ramen nebo délkou trupu – to jsou mimo jiné právě ty změny které vedly techniky od Canyon ke změnám. Prostě a jednoduše – rámy pánských biků nejsou pro dámy úplně optimální.
Výsledky pochází opravdu z velkého vzorku reálných uživatelů – datový nástroj pomocí kterého si uživatelé konfigurovali kolo podle svých vlastních parametrů má Canyon přímo na svém webu. To všechno vedlo k úpravám tvaru a geometrie rámu kola.
- Novinkou je především dámský hliníkový hardtail Grand Canyon WMN AL SLX
- Změn doznal i trailbike Spectral WMN
- Nové modely mají upravenou geometrii, kinematiku zadní stavby, tak, aby vyhovovaly ženám s výškou od 148 po 179 cm.
- Rám kola byl zkrácen a snížení středu vedlo k zjednodušení nástupu i v terénu
- Výrazně se zlepšila se ovladatelnost
Co se Spectralu týče, trailbike se 140 mm, podobně jako v pánském provedení, i v dámském nabídne jeden celokarbonový model, dva s předním karbonovým trojúhelníkem a dva celohliníkové, Grand Canyony jsou čistě hliníkové, ve třech osazeních. Všechny naleznete na stránkách výrobce www.canyon.com
Na co se tedy můžeme i nových trailů těšit ? Hlavně na jiné, určitě lepší ovládání. Právě ovladatelnost pro něžnější pohlaví bylo to zásadní o co vývojářům šlo. Tímhle směrem se pak ubíraly všechny konstrukční změny které kola doznaly. Změnil se posez, takže bikerky jsou na kole méně položené, sedí o trochu více vzpříma. To zajišťuje mimo jiné i lepší stabilitu a balanci při rychlejší jízdě v terénu. Hodně nízko posazená trubka rámu pak umožňuje výrazně vyšší obratnost a manévrování s bikem. To společně s níže položeným středem vede k posunutí těžiště celého kola dolů – na a tím logicky daleko větší míře stability.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT