Cannondale zahajuje zcela novou éru rychlosti uvedením kompletně přepracovaného stroje SuperSix EVO.
SuperSix EVO, představený před více než deseti lety, zůstal pilířem Cannondale a profesionálního pelotonu a trvale představuje vrchol inovací v silničních závodech. SuperSix EVO 2023 nastavuje měřítko pro rychlost a výkon vyšší než kdykoli předtím.
Letošní rok současně znamená představení LAB71, nové řady produktů Cannondale představující dokonalé vyjádření řemeslné zručnosti díky zkoušenostem z více než padesáti let cyklistické inovace a designu. Pro nový LAB71 SuperSix EVO společnost Cannondale využila stejný tým inženýrů a specialistů na aerodanymiku, kteří pracovali na modelu SystemSix.
Rámová sada, sedlovka a kola byly navrženy jednotně. Každý je sám o sobě vynikající, ale jsou zkonstruovány tak, aby při společné práci zvýšily výkon celku. Prostřednictvím tisíců simulací CFD (Computational Fluid Dynamics) a týdnů práce v aerodynamickém tunelu bylo cíleno na úpravu oblastí s nejvyšším potenciálem pro snížení odporu a zároveň redukci všeho ostatního, aby byl zajištěn plný výkon.
Nová karbonová konstrukce Cannondale Series 0, která se nachází na LAB71 SuperSix EVO, využívá špičkové materiály a procesy, které se v cyklistickém průmyslu kvůli jejich složitosti a ceně jen zřídka vyskytují. Tento pokročilý kompozit z vláken a nano pryskyřice má výjimečné pevnostní vlastnosti v tahu a tlaku, které umožňují dosáhnout hmotnosti rámu váží pouhých 770 gramů (velikost 56 cm včetně laku). Kompletní LAB71 SuperSix EVO tak atakuje váhu na limitu UCI 6,8 kg, navíc díky prezentovaným tvarům trubek a plně systemizovanému designu ušetří celých 12 wattů výkonu při rychlosti 45 km/h oproti předchozí verzi.
Jako součást systémově integrovaného přístupu spolupracovala společnost Cannondale s legendární designérskou firmou pro motorsport MOMO Design na plně integrovaných karbonových řídítkách a představci SystemBar R-One SuperSix EVO. Použitím tvarů snižujících odpor vzduchu, přinesli do kokpitu novou úroveň ergonomického zdokonalení a stylu.
Nový design sloupku přední vidlice Delta poskytuje zcela skryté vedení kabelů a zároveň zmenšuje přední část hlavové trubky pro lepší aerodynamiku. Středové pouzdro BSA se závitem udržuje věci známé a jednoduché a díky prostupnosti pro pneumatiky o šířce až 34 mm je tak kolo připraveno pro jakoukoli příležitost.
(tz)
foto Cannondale, Gruber Images
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT