Německý Canyon se rozhodl ukázat, co všechno se dá zvládnout na XC kole. Jako výchozí model si k tomu vzal svůj závodní Lux World Cup, který však od základu přepracoval. A vznikl z toho nový Lux Trail, kolo, které se má mnohem lépe cítit mimo závodní pásku. Seznamte se s německou novinkou, která je zaměřena převážně na jízdní zážitky, rychlost a vytrvalost.
Canyon uvádí, že Lux Trail není pouze jemně upravený Lux s vyššími zdvihy. Podle výrobce je Lux Trail zcela nové kolo, ač jistou DNA sdílí. Na papíře je Lux Trail 120/115mm 29er s novou kinematikou a designem zadního odpružení, než je tomu u závodní varianty Luxu. Zdolávání technických sjezdů tak má být mnohem snazší a ani stoupání by novince nemělo dělat větší problémy.
Geo pro ježdění po celý den
Německý výrobce Lux Trail prezentuje z velké části jako vytrvalostní kolo. Kolo tak ve výsledku cílí na co nejpohodlnější jízdu, která dokáže snížit únavu. Velký podíl na tom má strmá sedlová trubka. Ta drží jezdce v pozici vhodné k útočení na stoupání. Takto navržená sedlová trubka zároveň dostává jezdce do pozice nad středem kola, což pomáhá zlepšit přenos síly ze šlapání do pedálů. Přesněji se jedná o hodnotu 76°. Čísla se pak otáčí na hodnotu 67°, když je řeč o úhlu hlavy. Díky uvolnění úhlu má být ovládání kola snazší při vysokých rychlostech a prudkých sjezdech.
Rám spoléhá pouze na karbon
Lux Trail chtěl zůstat tak lehký jako Lux World Cup. Výsledkem jsou karbonové rámy CFR s váhou 1 996 g (vel. M) a rámy CF o hmotnosti 2 164 g (vel. M). Aby se výrobci podařilo takových čísel dosáhnout, musel se zaměřit na samotný přístup výroby karbonových rámů. Konstrukce rámu CFR obsahuje strategicky vrstvené tenké vrstvy karbonu tak, aby poskytovaly robustnost tam, kde ji potřebujete, a úsporou hmotnosti disponovali tam, kde je to možné. To samozřejmě stojí peníze. Proto jsou tady i modely CF, které přinášejí podstatu rámů CFR v dostupnějším balení.
Detaily dělají rozdíl
Lux Trail přichází s prostorem pro veškeré servisní vybavení, díky kterému budete mít šanci se po defektu na trailu znovu rozjet. V rámu najedete rovnou dva úložné prostory, a to není všechno. Pod horní rámovou trubkou je schovaný multiklíč, spodní rámová trubka pak pojme pouzdro Canyon LOAD Pouch, jehož obsah si můžete vzhledem k objemu naspecifikovat dle libosti. Zajímavým detailem jsou pak koncovky řídítek, které vám pomohou s opravou defektu.
Odpružení pod kontrolou
Ovládání na řídítkách Luxu Trail umožňuje rychle přepínat mezi třemi režimy odpružení: Open, Pedal a Locked. Otevřené odpružení umožňuje snadno využít plného rozsahu zdvihu. Režim pedálu je ideální pro zdolávání stoupání a zamezuje přehnanému propružování jednotek během šlapání. Locked mód pak plně uzamkne odpružení, což jezdci umožní podat veškerý výkon během sprintů a ve stoupání na zpevněném podkladu. Canyon také slibuje, že u novinky zlepšil citlivost odpružení na malé nárazy. Kinematika má být taková, že vám přijde, že jedete na kole s mnohem vyšším zdvihem.
Dostupné specifikace
Lux Trail bude k dispozici v šesti specifikacích. Vrcholem se stanou dva modely CFR: Lux Trail CFR LTD a Lux Trail CFR. Čtyři modely CF pak budou tvořit dostupnější kola. Půjde o Lux Trail CF 9, 8, 7 a 6. Všechna kola budou dodávána s karbonovými rámy, zamykáním odpružení ze řídítek a teleskopickými sedlovkami.
Dostupné specifikace:
- Canyon Lux Trail CFR LTD
- Canyon Lux Trail CFR
- Canyon Lux Trail CF 9
- Canyon Lux Trail CF 8
- Canyon Lux Trail CF 7
- Canyon Lux Trail CF 6
Nový Lux Trail bude od 7.11. k dispozici na canyon.com
připravil: Martin Kuška
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT