Kandidáti na VELO STARS 2009 se představují

22.1.2009
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2008-12-21T20:13:03 --> <p><strong>Sezóna 2009 přináší jednu zásadní změnu v rubrice Velo stars. Už to nebudeme my, kdo vybere kola, jež si zaslouží být zařazena do hvězdné flotily, ale vy.</strong></p>

Vy buďte soudci, vy vyberte pět Velo stars podle svých představ – my je pro vás otestujeme.

V exkluzivních testech se objeví pět kol vybraných vámi a spolu s nimi dva stroje zvolené redakcí v rámci přidělení divoké karty. Kolem, jež otevře další ročník hvězdných testů, bude žhavá domácí novinka v podobě Race Bike IQ. Druhou divokou kartu využijeme na konci seriálu. Rudolf Hronza

Pravidla volby jsou jednoduchá:

  • níže najdete obrázky a stručné představení redakcí nominovaných 18 kol
  • každý z vás má jeden hlas, který může použít
  • po uzavření hlasování na konci ledna 2009 bude do exkluzivních testů v průběhu roku zařazeno pět kol s nejvyšším počtem hlasů
  • pokud některé z vybrané pětice kol bude z nějakého neočekávaného důvodu nemožné otestovat, dostane šanci další kolo v pořadí

Níže Vám nejdříve představíme 18 nominovaných kol do Velo Star 2009. V samém závěru tohoto článku naleznete možnost hlasování pro kolo, které Vás osloví nejvíce.

NEVÁHEJTE, DOBŘE ROZMYSLETE A VYBERTE VAŠI VELO STAR 2009! MÁTE POUZE JEDEN HLAS 🙂


Představení jednotlivých modelů:

 

  #1 ROCKY MOUNTAIN Altitude 90Původní myšlenka ve zcela novém hávu – to je nový model Altitude v řadách kanadské značky Rocky Mountain. Snoubí sportovní geny i schopnosti pohybu v technickém terénu. 140 mm zdvihu čtyřramenné zadní stavby vlastní koncepce, lehký a pevný karbonový rám a geometrie Straight-up se sedlovým úhlem 76° omezující vliv ponoru tlumiče statickým zatížením, to vše láká k praktické prověrce.
  #2 SCOTT Genius 10Změnit pohled a zažité zvyky v kategorii sportovních „maratonských“ fullů se snaží Scott novou generací svého oblíbeného modelu Genius. Nekompromisních 150 mm zdvihu, vlastní tlumič ojedinělé koncepce s třemi režimy chodu a hmotnost jen 11,2 kg. To jsou silné argumenty pro změnu názoru.
  #3 SPECIALIZED Epic FSR Marathon CRBNPotenciál definitivně smazat rozdíly mezi pevnými a odpruženými XC speciály lze přisuzovat jen málo kolům, nový Specialuzed Epic ale jistě patří na jejich vrchol. Lehoučký karbonový rám a vlastní jednotky odpružení kontrolované inteligentním tlumením (Brain) se starají o maximální efektivitu přenosu síly a zároveň dostatečný komfort i trakci, jaké pevný rám nikdy nedosáhne.
  #4 MERIDA Ninety-Six Carbon Team-DMerida opustila u závodních odpružených speciálů svou koncepci dlouhého tlumiče ve prospěch jednoduchosti a efektivnosti, a přidala i další benefity. Hi-tech zpracování karbonového rámu (mimo jiné dvoukomorová konstrukce vybraných trubek) by modelu Ninety-Six Carbon mělo přinést nevídanou boční tuhost při dosažení pohádkově nízké hmotnosti.
  #5 KONA Hei Hei 2–9 DeLuxeNabízet vrcholné provedení XC závodního stroje v klasickém parametru i s 29“ koly není příliš obvyklé. Jedním z těch, kteří věří, že velká kola jsou smysluplná i pro závodníky, je Kona a oním představitelem model Hei-Hei 2–9 DeLuxe. Ten nabízí všechny přednosti 26“ základu, jako je scandiový rám, čtyřramenné zavěšení s jednodílným vahadlem a kvalitní osazení, navrch přidává výhody velkých kol.
  #6 TREK Top Fuel 9.9 SSLPro sezonu 2009 Trek od základu přepracoval svou řadu závodních XC speciálů Top Fuel v duchu nejnovějších konstrukcí a technologií. Po vzoru starších bratří převzal koncepci zadní stavby s plovoucím uložením tlumiče a čepem soustředným se zadní osou (ABP). Originálním prvkem karbonového rámu je lomení záměrně prodloužené sedlové trubky.
  #7 YETI 575Původně kalifornská značka Yeti je žijící legendou ve světě tlustých plášťů. Získat do testu jakýkoliv její výtvor by proto bylo skutečnou událostí. Ze současné produkční řady jsme vybrali nejprodávanější model 575 pohybující se zdvihem zajímavě pojaté zadní karbonové stavby, u níž je nahrazena práce čepu zeštíhlením materiálu, na pomezí all mountain a endura.
  #8 GARY FISHER Roscoe IIIS velkou chutí se Gary Fisher vrhnul do vývoje skutečného terénního bojovníka s velkokapacitním odpružením. A výsledek stojí za to: bohatě tvarovaný bytelný rám, geometrie Genesis 2, zvětšený průměr spodního ložiska hlavového složení (1,5“), čep soustředný se zadní osou (ABP) a speciálně pro tento rám navržený dvoukomorový tlumič Fox Float RP23 DRCV.
  #9 NINER W.F.O. 9Jakkoliv jsou 29“ biky již ustáleny v nabídce, stále jsou tu pochyby. Třeba i ohledně vyšších zdvihů. Pionýr obručí pro všechny, Niner, přichází s finální produkcí 140mm XC biku a závěrečným argumentem. Skutečně?
  #10 IBIS Mojo SLPřed několika málo lety vzkříšená legenda Ibis pilně pracuje na rozvoji své modelové řady, s čímž jí nově pomáhá i Brian Lopes jakožto týmový a testovací jezdec zároveň. Jedním z výsledků této spolupráce je i vylepšená verze karbonového modelu Mojo SL, jenž prostřednictvím popularitu získávajícího závěsu DW Link pracuje se 140 mm aktivního zdvihu.
  #11 LITESPEED SewaneeKompletně titanový full je sám o sobě výjimečnou záležitostí. Čtyřramenný závěs Sewanee je navíc postaven pro sportovní biking par excellence: 60 mm zdvihu v praxi prověřuje špičkový závodník SP Geoff Kabush.
  #12 GT FuryKarbon a technické disciplíny = nesmysl? Nikoliv! GT se na svém novém sjezdovém modelu Fury snaží dokázat, že i zde lze užít černých vláken bez obavy z předčasné destrukce. A není to jen rám slibující vyšší tuhost a nižší hmotnost proti hliníkovému předchůdci, ale rovněž i vzduchové jednotky odpružení zdvihají prst, aby upozornily na praskající ledy konzervatizmu ve světě DH.
  #13 PELL’S Se7en-XModel Sev7en-X brněnské značky Pell´s kombinuje pevný rám s vlastnostmi softailu, a to díky unikátnímu systému zadní stavby Medium Tail využívající práce karbonových planžet. Rám je kromě jiného vybaven integrovanou sedlovou trubkou a vrstvami nápletů sendvičové konstrukce zajišťující maximální tuhost kompletu.
  #14 MARIN CXR TeamMarin byl ve zpracování materiálů a designu vždy v popředí, což opět dokazuje v kolekci 2009 – tentokrát na celokarbonovém modelu CRX Team. Tomu dominuje horní trubka přecházející plynule do zadních vzpěr a tvořící určitý monolit. Rám obsahuje celkem čtyři druhy ručně skládané uhlíkové pleteniny, které udávají specifické vlastnosti každé jednotlivé partii.
  #15 CANNONDALE Moto Carbon 1Cannondale Moto není „jen“ novým modelem této americké značky, ale celkově zajímavým konceptem. Přece jen 160mm biků s karbonovým rámem s potenciálem nekompromisního zacházení zatím na trhu mnoho není. Navíc když se přidá nezvyklé a na pohled poměrně složité přepákování zadní stavby Hatchet Drive s plovoucím uchycením tlumiče slibující posunout schopnosti jednočepu o kus dál!
  #16 DURATEC CultPředstavení modelu Cult od českého Duratecu lze přirovnat ke světové novince. Jedná se o celokarbonový rám vyrobený revoluční technologií AFCF. Díky tomuto postupu získává jedinečné jízdní vlastnosti – vysokou tuhost, pevnost, optimální přenos sil, a to vše při zachování velmi nízké hmotnosti. Jedná se o první celokarbonový monocoque rám na světě, který lze upravit přesně na míru, protože výrobní technologie umožňuje měnit úhly a délky trubek.
  #17 CASATI Laser CarbonTento model v sobě snoubí letité tradice a nejmodernější technologie v podobě použitých materiálů oceli a karbonu. Takováto kombinace poskytuje rámu maximální tuhost, ovšem při zachování potřebného komfortu a nízké hmotnosti.
  #18 RACE BIKE IQ PŘEDSTAVUJEME PRVNÍ STAR, NENECHTE SI UJÍT VELO 2/2009 KDE NAJDETE TEST RACE BIKE IQ!Revoluční možná jen v rámci naší země, či dokonce jen jedné značky, přesto navýsost zajímavý je nový full domácích rámařů Race Bike. V principu stále věrni jednočepu, přesto posouvají jeho vlastnosti nezvyklým vetknutím tlumiče přímo do horních vzpěr, což jako výsledek přináší menší poměr pohybu tlumicí jednotky 2:1 a lineárnější krok zadní stavby.

Hlasování bylo ukončeno

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu