Začnu-li od konce, tak přechod z mechanické na hydraulickou kotoučovou brzdu bude jistě velkým skokem nejen v účinnosti, ale zejména v přesnosti dávkování brzdného účinku. Co se týká vidlice zde bych se ve vašem případě raději vyhnul nákupu modelu s vyšším zdvihem (až 130 mm u RS Tora U-Turn) a jako horní hranici si stanovil 100 mm. To aby se přespříliš nezměnila geometrie vašeho kola. Na druhé straně ale právě vidlice se stavitelným krokem může znamenat přínos v možnosti experimentování s délkou zdvihu. Pokud vám záleží na této možnosti nastavení, tak zde bych doporučil spíše RockShox Tora 302 U-turn, jelikož její systém pracuje dobře jak s plným, tak i s redukovaným krokem. Pokud by stálo rozhodování čistě mezi RockShox Tora a Manitou Relic, Black se již nevyrábí a Relic je jeho nástupcem, záleží na vašich požadavcích. RockShox Tora je o něco těžší, má ocelové vnitřní nohy a je konstrukčně tužší, proto celkem dobře snáší i ostřejší zacházení. Manitou Relic je naopak lehčí a jeho hliníkové vnitřní nohy jsou užší, jedná se tedy o více sportovně laděnou vidlici.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT