Je mi jasné, jak funguje a k čemu slouží vyrovnávací nádržka brzd,
že musí být nad hladinou kapaliny trochu místa, aby kapalina při ohřátí
mohla expandovat taky. Ale hlava mi nebere, jak je to „zařízený“, když
je vyrovnávací nádržka pod pístky, alespoň to tak vypadá (Hayes HFX,
ProMax PX-525). To by se to pěkně rychle zavzdušnilo. Taky „normální“
případ, kdy je nádržka nahoře a je ji třeba i s kolem otočit občas
„vzhůru nohama“?
U různých výrobců je tato problematika řešena různými způsoby.
Například Hayes má ve své páce balónek, který se podle potřeby
zvětšuje nebo zmenšuje. U klasických „moto“ variant pak je v nádobce
většinou nějaký ventil, který při určitém naklonění uzavře průtok, a
tak se do systému nemůže dostat vzduch.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT