Hledáte lehká dostupná kola a nepotrpíte si jen na karbon? Nebo prostě hliníkovým ráfkům pořád věříte víc? Pak by vás mohl oslovit Mavic svým modelem Crossmax 29. Jeho volnoběžný ořech spoléhá na osvědčený dvourohatkový systém záběru, ráfky počítají s bezdušovým použitím, jen se neobejdou bez pásky, s náboji je pojí 24 drátů s přímou hlavičkou a mají vnitřní šířku 25 mm. Tolik krátké představení.
Kola se za jízdy ukázala jako velmi tuhá, lehce se roztáčela i při akceleraci. Ráfek je evidentně kvalitně zpracován, své přidávají i ploché dráty. Možná to bude znít jako rouhání, ale jízda s těmito koly připomínala jízdu s karbonovými. Vnitřní šíře ráfku 25 mm už je trochu zastaralá, setkáváme se s ní už i u gravelů, ale záleží i na úhlu pohledu. Dnes všichni koukáme na 30 mm a více, ale je pravda, že hlavně u trailových či enduro kol. Ale tenhle užší rozměr vlastně není problém, především pro toho, kdo má rád maratony, kdo preferuje rychlejší jízdu. Po našich zkušenostech se nezdráháme říct, že toho tahle kola vysloveně nadchnou.
Volnoběžný systém ořechu sice nepatří mezi nejjemnější, rozestupy záběrových bodů jsou větší, ale jistota při záběru je vysoká. Nestalo se nám, že bychom šlápli do prázdna. Kdykoliv bylo potřeba znovu začít šlapat, stalo se tak bez prodlevy. Příjemné je i to, že nahození plášťů šlo i bez kompresoru a montpák. Ani na konci testovacího období se nikde nic „nerosilo“ tmelem, systém držel tlak. A co je velmi důležité, ráfky byly stále rovné, výplet perfektně držel.
Připravil: Ondřej Bílek
TECHBOX
- průměr 29“
- počet drátů 24
- vnitřní šíře ráfku 25 mm
- uchycení brzdových kotoučů Centerlock nebo šest šroubů
- typ osy boostová nebo klasická pevná
- unašeč Shimano HG i MS, Sram XD
- hmotnost 875/945 g (P/Z)
- cena 9999 Kč
plus
- tuhost a z ní plynoucí snadná akcelerace
- odolnost
- nízká hmotnost
minus
- menší vnitřní šíře ráfku
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT