Model Escape dle výrobce Goodyear míří na segmenty down country, trail až enduro.
TEST Goodyear Escape
Vyrábí se pro oba současné průměry kol a v šířkách 2,35 a 2,6“. Další dělení je pak dle konstrukce, na výběr je buď odolnější Premium Tubeless Ready s 60 TPI, nebo poddajnější a lehčí Ultimate Tubeless Complete se 120 TPI. Dražší provedení nabízí i hnědou barvu boků vedle klasické černé.
Escape patří mezi pláště s nižším a spíše řidším vzorkem, a tedy zaměření i na enduro bude hodně záležet na podmínkách, spíše je však z říše snů. Už z důvodu jednoduché konstrukce bez zesilujících prvků. Rychlost, minimální valivý odpor srovnatelný s XC plášti, to je velké plus a lákadlo pro každého, kdo hledá rychlejší obutí, co neukrajuje zbytečně moc sil, a přitom si zachovává trailové ambice.
Právě v poměru valivého odporu a trailových ambicí tento plášť zcela dominuje, a nebojím se říci, že napříč trhem. Na pevných cestách, hlíně, prachu a všude tam, kde se má čeho chytit, tam jede nadstandardně snadno, rychle. O fous horší je to pak už v náklonu, boční výstupky mají stále stejnou výšku jako na středu pláště, tedy opora v náklonu je slabší. Ale nijak zásadně, plášť mě vždy podržel, nikdy mě nečekaně neposlal k zemi.
Byl někde slabší? Ano, na větších kamenech, kde nízký vzorek moc neobstál. Znát to je zejména při brzdění, kdy se rovnou začne smýkat a brzdný efekt je tatam. Něco za něco, jako vždy. Vzhledem k nižšímu vzorku a tvrdosti směsi bude nejvhodnější užití od konce jara po podzim – bláto a kluzké kořeny nebudou pro něj to pravé.
Připravil: Petr Štuka
TECHBOX
- popis TPI 120, kevlarová skládací patka
- barva boků hnědá, černá
- hmotnost 880 g
- cena 1240 Kč
plus
- bezkonkurenční kombinace nízkého valivého odporu a trailových ambicí
- nízká hmotnost
- slušná odolnost
minus
- brzdné vlastnosti na mokrých kamenech
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT