Inovativní technologie, špičkové zpracování a design, to je krédo německé značky Ghost. V roce 1993 se dva kamarádi a bikeři Uwe Kalliwoda a Klaus Möhwald rozhodli splnit si sen a postavit si vlastní horské kolo. Dnes zaměstnávají na 330 lidí a jejich jízdní kola a elektrokola potkáte v bikeparcích, na cyklostezkách a v ulicích měst po celém světě. Ghost vyrábí jízdní kola a elektrokola všech kategorií, ale stěžejní pro něj je a vždycky byl hlavně MTB segment. Dlouhodobě sází na osvědčené motory Bosch a v top kategorii celoodpružených elektrokol prosazuje trend superlehkých motorů a maximální integrace všech “elektro prvků”. Nedávno představený e-bike Path Riot je tak téměř k nerozeznání od svého neelektrického protějšku Riot. Německá kvalita a dlouholeté zkušenosti se propisují do každého kola a e-biků, který ve Waldsassenu vznikne, od základního modelu po ten nejvýkonnější závodní speciál.
Technický popis
motor: Bosch Performance Line CX, 85 Nm * baterie: Bosch, 750 Wh * rám: Alu E-Teru * vidlice: RockShox 35 Silver TK, vzduchová, zdvih 120 mm * kliky: Miranda Virage, 38 z. * řazení: Shimano SLX, 1×12 * přehazovačka: Shimano XT * kazeta: Shimano SLX, 10–51 z. * brzdy: Shimano BR-MT420, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky: Schűrman Yak Disc 25 * pláště: Schwalbe Smart Sam, 29×2,35″ * velikost: L * hmotnost: 26 kg * cena: 108 599 Kč
První dojmy testerů
František: Na první pohled vypadá velmi velké, spíš jako motorka, ale je to jen dojem, je snadno ovladatelná. Příjemné, klasický projev motoru Bosch, velmi dobře zabírá. I při zařazeném těžším převodu a menší frekvenci šlapání má dostatečnou sílu, při přechodu přes limit je plynulý, nebrzdí.
Karel: Silný motor s plynulým náběhem, vhodná geometrie, snadno ovladatelné kolo. Se širšími řídítky a robustnějšími pneumatikami by to byl extrémně schopný trailový ebike.
Matěj: Dobře dávkovatelný výkon, i s nastavenou maximální dopomocí nikoliv agresivní. Geometrie na jedničku.
Tomáš: Plynulá jízda, dostatek výkonu v kopci, motor Bosch se specifickým zvukem, ale ten neobtěžuje.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,8
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
5
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
5
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4
Dojezdová vzdálenost: 60 km
Celkový počet bodů: 4,46
Verdikt: Ghost potvrzuje silný nástup německých cyklistických firem, zkušenosti z „bio“ cyklistiky se přesvědčivě promítají i do světa elektrokol. Motor tu povyšuje skvělé vlastnosti, které má rám a souhrn všech dalších komponentů.
Přidat komentář