Až do roku 2015 byla společnost Totem Bikes malou montážní fabrikou s desítkou zaměstnanců. Nyní ve třech provozovnách vyrábí vyšší desítky tisíc elektrokol ročně, a to jak vlastní modely Totem, tak kola pro řadu zahraničních firem, například silniční a gravelová kola německé značky Storck či cargo kola pro dánského odběratele. Významné je současně i propojení s vývojem, na kterém spolupracuje se stovkou zahraničních značek. Značka je výjimečná použitím motorů Vinka, výsledku česko-japonského projektu. Tyto motory jsou zastoupeny ve výrobě nejvíce, z dalších pak Bosch, Shimano, Bafang, Ananda.
Technický popis
motor: Vinka E20, 250 W, 80 Nm * baterie: Samsung, 720 Wh * rám: Alu * vidlice: SR Suntour NVX, zdvih 100 mm * kliky: Vinka, 38 z. * řazení: Shimano Altus, 1×9 * přehazovačka: Shimano Altus * kazeta: 11–32 z. * brzdy: Shimano MT200, 180 mm * ráfky: Totem * pláště: CST Sport All Terain, 27,5×2,1″ * velikost: 18“ * hmotnost: 27,6 kg
První dojmy testerů
Jan: Po rovině a v lehčím terénu velmi dobré, motor se zdá ne tak silný, to se ukázalo v těžším terénu, ale tam bych se s ním nevydával. To, co má na první pohled nabízí, splňuje dokonale, ve městě úplně bez výhrad. Když se po dosažení limitu přestane šlapat, trochu mu trvá, než opět zabere, ale to by byla nevýhoda pouze v terénu.
Přemysl: Dokážu si ho představit pro všechny, co chtějí jezdit jen po městě, k tomu nepatrně lehčí terén cestou k rybníku. Na druh užití kola dostatečně silný motor, ocenil jsme velmi příjemné gripy. Pokud má někdo potíže s karpálními tunely, tady mu hodně držení usnadní, krásně rozloží tlak. Obratnost na tenhle typ rámu více než dobrá.
František: S pohonem jsem velmi spokojen, chová se odhadnutelně. Na rozdíl od mnoha jiných tady nereaguje okamžitě po lehkém položení nohy na pedál, ale dá půl otáčky jakoby na rozběh, což přinese i méně zkušenému jezdci jistotu. Ve srovnání s jinými motory lidově řečeno ‚nekvílí‘.
Hana: Trochu pozvolnější odezva motoru, ale plynulá. Pohodlný posed a pro mě snadno ovladatelné.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
3,5
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
3,5
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
3,5
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3,5
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
3,5 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,5
Dojezdová vzdálenost: 47 km
Celkový počet bodů: 3,66
Verdikt: Delta byla v testu bílou vránou, a to nejen pro svou barvu. Co ztratila v terénu, to získala zpět v městském provozu. Kompletní výbava, snadné nastupování, ovladatelnost – typického uživatele si dosadíte sami.
Přidat komentář