Nová, historicky nejsilnější brzda Sramu se pyšní skoro o 50% vyšším výkonem, než jaký má stávající Code. Přitom dle výrobce stačí o 32 % slabší stisk páky, aby už Maven brzdil stejně jako Code.
Maven má v sobě čtyři fenolové písty, jeden pár má průměr 18 mm, druhý dokonce 19,5 mm. Ke správné modulaci síly má Maven také SwingLink, tedy mechanismus tlačící na pístek v páce. To, co je pro Maven typické, jsou čtyři masivní šrouby, které spojují obě půlky těla k sobě. Uvnitř páky panují enormní tlaky a právě měkkost, tedy ztráta síly, je něco, co mají tyto šrouby eliminovat.
Zásadní změnou je pak přechod Sramu na minerální olej – první takový model Sramu byl DB8, nyní olej koluje i v hadicích Mavenu.
Maven je dostupný ve třech provedeních:
1) Ultimate v červené barvě či čisté anodizaci má titanové šrouby, nastavení vzdálenosti páky i mrtvého bodu, váha 362 g
2) Silver má stejné možnosti nastavení, ale už jen nerezové šrouby, černou barvu a hmotnost 371 g
3) Bronze nemá nastavitelný mrtvý krok a v páce nemá ložiska, nýbrž jen kluzné pouzdro, váha 369 g
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT