Na první pohled na vzorek je jasné, kam plášť Pirelli Cinturato Gravel S Classic připravený pro bezdušové použití směřuje – do měkkého a blátivého terénu, případně na technické trasy.
Na středu běhounu jsou menší výstupky blíže u sebe, po stranách najdete větší s většími rozestupy. V bahnitých podmínkách tento přístup zabránil usazování nečistot a ucpání vzorku. Ten naopak zůstával stále čistý, připravený se zakusovat do každého dalšího centimetru trati. To jsme ale trochu předběhli průběh testu, protože na tohle počasí jsme se loni při testu docela načekali.
Po prvním svezení se do mysli vlil pocit jistoty a už tam zůstal. Výrobce píše, že jde o plášť klidně i pro podmínky na pomezí MTB, s čímž se dá souhlasit. V zatáčkách perfektně drží, vede směr, je sebejistý za jakékoliv situace. Včetně brzdění. Velmi dobrý brzdný účinek posouval jezdce v okamžiku brzdné reakce, plášť udržel i intenzivní zpomalování, takže jsme se kolikrát dostali až na hranu vlastních schopností. Do těchto vlastností jistě promluvila i směs SpeedGrip, která pomáhala plášť přišpendlit k povrchu.
Cinturato Gravel S Classic je podle nás jasný favorit do mokrých, ale i prašných a blátivých podmínek. Mile nás překvapil i na pevném povrchu či asfaltu, kde příjemně odvaloval. Jen akcelerace už nebyla tak příkladná a při jízdě do kopce začínala být znát větší hmotnost a jistá lenost pláště jako daň za jeho přilnavost k povrchu. Výrobce udává při testované šířce 40 mm hmotnost 540 g, avšak my jsme navážili u jednoho kusu 512 g.
Připravil: Karel Průša
TECHBOX
- rozměry 700×40 mm (testovaný) a 700×45 mm
- hmotnost 512 g (40 mm)
- cena 1698 Kč (dostupnější verze s černými boky 1390 Kč)
plus
- dokonalá jistota jízdy v různých podmínkách, zejména na měkkých površích
- vynikající brzdné vlastnosti
- samočištění vzorku
minus
- línější projev ve stoupáních a při akceleraci
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT