Po zapůjčení zapletených kol Ere Research Tenaci GX23 do testu jsem si začal nejprve zjišťovat, kdo že za tímto výrobkem stojí. Dočetl jsem se, že se jedná o mladou firmu z Holandska s kořeny ve Švýcarsku, která se soustředí na high-end komponenty a sdružuje mladé talenty z oboru. Tato zjištění mě popravdě nadchla a byl jsem plný očekávání. Zbývalo jen nahodit pláště, dolít tmel, nafoukat, osadit kazetou, kotouči na centerlock a vyrazit.
Ráfky už na první pohled působí velice robustním dojmem, jsou široké, oblého profilu. Zkušenosti z terénu odpovídaly prvnímu dojmu, kola jsou velmi tuhá a zároveň jedou krásně zlehka. Hliníkový ráfek má šíři 26/33 mm (vnější/vnitřní) a výšku 23 mm, kvalitní dráty Sapim CX Leader jej pojí se zcela novými náboji Iona-S vyvinutými a vyráběnými přímo společností Ere Research. Čtyři praporky v ořechu zadního náboje zajišťují skvělý záběr a rozhodně vás nikdo nepřeslechne, ten cvrček je fakt boží.
Osazení ložisky SKF a doživotní zárukou (v případě registrace) plus službou Crash replacement si výrobce jednoznačně zvedá kredit mezi potenciálními zákazníky. Ostatně už váhový limit jezdce 140 kg napovídá o kvalitě.
Zpět ke kolům jako celku. Jak jsem již zmiňoval, jedou velmi lehce, nijak se nekroutí a pod mou váhou v plné cyklistické výbavě směřující ke 100 kg vykazovala značnou tuhost i v těžším terénu. Z toho všeho plyne jak snadné zrychlování, tak i velmi přesné ovládání kola bez ohledu na podmínky. Šířka ráfku odpovídá obutí ideálně v šířce 36–54 mm. Pro test jsem zvolil střední cestu a s plášti od stejného výrobce v šířce 44 mm (viz níže) jsem měl možnost měsíc sedlat nekompromisní gravelové náčiní, k němuž nemám výhrady.
Připravil: Jan Kindl
TECHNOBOX
- unašeč kazety Shimano, Sram, Campagnolo (volitelně)
- kotouč Centerlock
- počet drátů 24
- vnitřní, vnější šířka ráfku/výška 26, 33/23 mm
- doporučená šířka pláště 36–54 mm
- maximální hmotnost jezdce 140 kg
- hmotnost 1710 g (set)
- cena 14 290 Kč
plus
- značná tuhost celku
- kvalitní zpracování a díly
- záběr ořechu
minus
- dodáváno bez ventilků pro bezdušový systém
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT