Ještě ani nezačala pořádná zima a už jsme tady s ohláškou na
jedenáctý ročník Beskyd Tour. Letos má tato časnost svůj důvod, a tím
jsou už dříve avizované změny v organizaci Beskyd Tour. Do jeho startu ale
ještě zbývá devět měsíců a vzhledem ke změnám se na detailech může
ještě leccos změnit. Chceme ale závodníkům podat co nejúplnější
informaci o charakteru příštího ročníku Beskyd Tour. V roce
2005 začínáme začínáme psát druhé desetiletí historie Beskyd Tour a
byla by škoda nevyužít toho k oživení a omlazení jeho tváře.
Nejviditelnější změnou je přemístění dějiště akce do Frenštátu pod
Radhoštěm. Opět jsme sice pod Radhoštěm, ale na jeho druhé straně, deset
kilometrů od původního centra v Rožnově. Oba dva závody budou startovat
na náměstí a cíl bude jen kousek odtud.
Silniční Beskyd Tour se stává opravdu jízdou kolem Beskyd, jak vyplývá
z názvu, ale nedalo se to s jistotou říci o většině dosavadních
ročníků. Znamená to, že jsme se rozloučili s Hostýnskými a Vizovickými
vrchy a vrháme se do centrálních Beskyd. Poznáte málo známé cesty,
podíváte se i na Slovensko, kde zažijete jízdu po hřebenovce
s mimořádně kvalitním asfaltem, krátká i dlouhá trasa projedou
společně Hukvaldy, rodiště Leoše Janáčka, malebným Štramberkem a obě
trasy nemine výjezd na Pustevny. Dlouhá trasa potom absolvuje čtyři slušné
kopce a po stoosmdesáti kilometrech délky a třech nastoupaných končí opět
ve Frenštátě pod Radhoštěm.Všechny detaily kolem trasy, přihlášek budou
koncem roku 2004 zveřejněny na webu, který taky dostává novou podobu.
MTB Beskyd Tour
Šestého ročníku horského Beskydu se rovněž dotknou změny. Na rozdíl od
silničního, ale nejde o to změnit už ojetou trasu a nabídnout
závodníkům něco nového. Účastníci dosavadních pěti ročníků se
jistě nebudou přít o tom, že trasa závodu je mezi našimi maratony
jedinečná jak svým profilem, tak charakterem. O beskydských šutrech toho
již bylo nemálo napsáno stejně jako o nekončících kopcích. Na
některých úsecích trasy byly loni vyhlášeny nové přírodní rezervace a
v těch je bohužel zaveden určitý režim, který neumožňuje průjezd
závodníků. Proto jsme byli nuceni dosavadní trasu přizpůsobit novým
podmínkám. Výsledkem je devadesátikilometrová trasa s tříkilometrovým
převýšením. Na trase ubylo asfaltu i kamení, po startu a výjezdu přes
Vlčinu nad skokanskými můstky na masiv Javorníku si budete užívat
travnatých cestiček , dvou kilometrů sjezdu vlásenkou. Po návratu na
původní trasu se bude na vrcholku Radhoště rozhodovat o prémii, dalším
bodem na trase je starý známý Mariňák a po něm nový úsek na Hlavatou a
Grapy, kde trochu přitvrdíme i to kamení se zase objeví. Pak po původní
trase přes Mečovou zpátky. Pustevnami se jenom mihnete bez tradiční
zastávky na občerstvovačkách a dlouhým sjezdem do údolí se dostanete do
cíle.
Celkově se dá tvrdit, že nová trasa si zachovala náročnost původní
trasy, přibylo jezdivých úseků , sjezdy nejsou všechny kamenité, ale
tlačení kola do kopce se taky nevyhnete nejspíš na radhošťské sjezdovce a
na Kladnaté-Grapách.
Samozřejmě nezapomínáme na ty, kteří si netroufají na dlouhou trasu a
bude připravena i čtyřicetikilometrová varianta.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT