Vlak pro děti, turisty a cyklisty
Cyklohráček je především výletním vlakem, bude ale samozřejmě sloužit i běžným cestujícím. Má tři vozy (dva ke hraní a jeden cyklistický) a o všechny hry se na palubě vlaku postarají tzv. hrajvedoucí, kteří budou k dispozici při každé jízdě. Všechny děti dostanou ve vlacích jedoucích ve směru ze Slaného do Prahy jako dárek dětskou vstupenku do Království železnic na pražském Smíchově.
Vůz plný hraček
Je určen spíš menším dětem, cestující tu najdou dětský koutek se stavebnicemi, vláčkovými skládačkami, leporely nebo vláčkodráhou. V tomto voze je také možné nejlépe pozorovat práci strojvedoucího a dívat se na trať. Vůz je nízkopodlažní, aby se do něj dobře dostaly i kočárky. Oddělená část vozu bez her je hlavně pro cestující, kteří chtějí mít od dětí klid a potřebují pouze dojet vlakem do svého cíle.
Vůz plný kol
Vůz pro cyklisty je uprostřed soupravy a vejde se do něj přes 20 kol. Cyklisté si v něm mohou dofouknout kola kompresorem, půjčit si sadu na lepení duše, nářadí na opravu kola nebo mazání. Každý cyklista dostane od hrajvedoucí jako dárek reflexní bezpečnostní pásek, aby byl na silnici lépe vidět.
Vůz plný her
Vůz s upravenými stolky a připravenými herními plány na Člověče, nezlob se, Dámu, Piškvorky a další hry. Děti si tu budou moct půjčit od hrajvedoucích puzzle, karetní hry, něco na luštění nebo třeba sadu malého výpravčího či malého průvodčího. Na tabuli budou kreslit křídami a za sklem se dívat na strojvedoucího, jak řídí vlak i jak vypadá trať. Všechny děti dostanou ve vlaku zároveň malý dárek na rozloučenou.
Jízdné v Cyklohráčku
Cyklohráček je bežným osobním vlakem, platí v něm standardní tarif Českých drah i tarif Pražské integrované dopravy. Je tak možné kombinovat jízdné Českých drah například s pražskou opencard. Cena přepravy jízdního kola jako spoluzavazadla se pohybuje podle tarifu ČD od 25 Kč (záleží na ujeté vzdálenosti), na území Prahy lze při využití jízdného PID přepravovat kolo zdarma.
Výlety s Cyklohráčkem
Každý výletník dostane ve vlaku mapu okolí Okoře se zajímavými turistickými cíli, vyznačenými trasami pro cyklisty i velké a malé turisty, popisy výletů a tipy na občerstvení. Za návštěvu stojí kromě Okoře a Slaného určitě Zoopark Zájezd, romantické údolí mezi Okoří a Zákolany s vysokým železničním viaduktem, románská rotunda Budeč nebo nepříliš známá studánka pod Budčí. Bližší informace k výletům budou také na webu www.cyklohracek.cz.
Jízdní řád „Cyklohráčku“
(jede v nepracovní dny od 17. května do 28. října 2014)
směr tam km železniční stanice tarifní pásmo směr zpět
Os 9780 Os 9782 Os 9781 Os 9783 09:10 13:41 0 Praha Masarykovo nádraží P 13:12 18:49
09:19 13:50 2 Praha-Bubny P 13:02 18:44
09:27 13:57 6 Praha-Dejvice 0 12:56 18:35
09:38 14:05 10 Praha-Veleslavín B 12:47 18:29
09:45 14:11 13 Praha-Ruzyně B 12:42 18:20
09:53 14:17 17 Hostivice 1 12:37 18:15
09:58 14:22 20 Jeneč zastávka 1 12:31 18:08
10:02 14:26 22 Hostouň u Prahy 1 12:27 18:04
10:04 14:28 23 Dobrovíz 1 12:24 18:01
10:09 14:33 26 Středokluky 1 12:20 17:57
10:12 14:36 28 Tuchoměřice 1 12:16 17:52
10:17 14:41 31 Noutonice 2 12:11 17:47
10:23 14:47 36 Kováry 3 12:02 17:37
10:27 14:51 38 Zákolany zastávka 3 11:59 17:34
10:31 14:55 40 Koleč 4 11:55 17:29
10:41 15:05 47 Podlešín 5 11:45 17:20
10:48 15:11 51 Slaný předměstí – 11:35 17:14
10:53 15:16 54 Slaný – 11:31 17:10
Esmeralda a Kasandra
Vlaková souprava je původním prototypem dnešních žlutých Regionov, který vyrobila šumperská Pars nova v roce 2001. Jde o technicky zcela atypický vlak jediný svého druhu na českých kolejích, který už v posledních letech do pravidelného provozu příliš nezasahoval. Právě proto byl vybrán jako vhodná souprava pro Cyklohráček. Motorovému vozu se podle zeleného nátěru začalo říkat záhy po výrobě Esmeralda, podle hlavní hrdinky tehdy vysílané telenovely. Vzápětí pojmenovali řídící vůz soupravy (vyrobený o rok později) Kasandra.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT