A kde by měla stavba stát? „Jedno z prvních vytipovaných míst je u budovy Českých drah, kde stávala historická lokomotiva,“ potvrdila náměstkyně primátora Ivana Popelová s tím, že zástupci Českých drah nápad vítají. „U nádraží je to jedna z nejideálnějších ploch. Lidé by sem přijeli na kole, bezpečně ho uložili a dál pokračovali vlakem či autobusem. Navíc je tady návaznost na Lannovu třídu, Sady a odtud na další stezky,“ poznamenal Lukáš Bajt ze sdružení CykloBudějovice. O další věži se uvažuje v areálu kampusu Jihočeské univerzity u Branišovské ulice, kde by ji využili především studenti. V Hradci Králové si lidé postupně zvykli a dnes už tam parkují i dražší kola, elektrokola a nebojí se tam nechat třeba i přilbu a další věci. Případná českobudějovická věž by navíc byla i rychlejší. V Hradci Králové trvá celý proces 35 až 43 vteřin. Díky úpravám technologií to nově zvládneme o 12 vteřin rychleji.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT