Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem. Iniciativa Auto*Mat dnes vyzvala radního pro dopravu Josefa Noska, aby zrušení místa koordinátora cyklistické dopravy vysvětlil.
„Jan Gehl, dopravní expert z Kodaně uznávaný od New Yorku po Melbourne říká, že má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
„Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ dodal Masare.
Vedení města tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory. Nad důvody pro odvolání cyklistického koordiátora Pavla Poláka se navíc vznáší otazník. Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni.
„Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy,“ říká dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.
„V pražské dopravě přibývá cyklistů. Infrastruktura hlavního města ovšem tento nezpochybnitelný fakt nezohledňuje. Cyklistická infrastruktura v Praze nevyhovuje současným požadavkům na bezpečnou a pohodlnou jízdu. Přitom by stačilo, aby město postupovalo podle dávno schválené koncepce,“ dodává Vratislav Filler.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT