Jak to jde, tak zařazuju nějaký delší švih spíše na biku. Ono to vytřásání rukou, zad a krku na biku je intenzivnější než na silnici. Ať si tělo zvyká. Na kontě mám zatím asi 1000 km na silnici a na biku 800 km, dost zoufale málo na to, co mne čeká… No, jezdí se tak, jak práce dovolují. Ano, dovolují, vedle hlavního úvazku mám ještě jeden vedlejší. A každý, kdo má obchod nebo servis na kola, ví, že jaro není zrovna časem na odpočinek. Taky mám za sebou dva XC závody absolvované systémem na kole na závod, závod a na kole ze závodu na kole. Je to poměrně výživná záležitost hlavně cestou zpět, ale furt si říkám, že to je sranda proti tomu, co přijde na 1000miles. Po výletu na trať SP v Novém Městě a po jejím projetí jsme s kamarády usoudili, že nejsme žádní jezdci na horských kolech, ale maximálně na kolech lesních – no, je to jiná kategorie.
První příspěvek Ondry Semeráda
Jaké nakonec kolo, věci atd. Po zvážení všech pro a proti u kol, jež jsem dosud vyzkoušel (29″ Amulet 10.300 , 26″ Marin Team, 29″ Superior 929), zvítězila zvyklost na 26″ kolo, jeho nižší váha, větší dostupnost náhradních dílů na cestě (dráty, pláště, duše), lepší obratnost. A prostě je hezčí! Takže jedu na Superioru 920, což odpovídá i cenové hladině cca 30 000 Kč. Je to kolo dostupné široké veřejnosti, kolo slušné výbavy, jako je vzduchová vidle, velmi solidního rámu. Má spolehlivé brzdy, řazení komplet XT, s pedály SH 520 váží 10,8 kg v 19″ velikosti.
Druhý příspěvek Ondry Semeráda
Provedeny pouze drobné úpravy: doplnění o pogumované rohy, výměna sedla za pohodlnější (vhodnější na delší cesty), změna velikosti předního kotouče na 160 mm. Dále přemýšlím o vyjmutí duší a nahrazení za tmel a vložky, a uvidím, jestli zůstanu u sériových Racing Ralfů, nebo půjdu do Continental X King. Trochu budu muset podumat o montáži nosiče (expediční Sport Arsenal art.201). Dostatečně široká řídítka 620 mm dávají prostor na umístění všeho vybavení kokpitu: sporttester, navigace, světlo, comp. Brašny budou lehčí verze Sport Arsenalu art. 460 – LRC. Sice méně voděodolné, ale asi to vyřeším igelitkami. Oblečení klasické klubové (kraťasy, dres krátký a dlouhý, kolena rukávy a dvě spodní trička) doplněné o sakra drahou lehkou nepromokavou bundu Endura. Po koumání, zda nové tretry nebo ne, jsem zůstal u starých s tím, že na konci akce budou asi mrtvý. Výživa asi to, co se koupí po cestě v potravinách. A asi něco na křeče.
Vše o závodě 1000miles
Začíná se rodit předběžný plán trasy: Hranice, Klínovec, Děčín, Luž, Pec pod Sněžkou, Zemská brána a dál už radši ani neplánuji, vše záleží na počasí a spoustě okolností. No je třeba jezdit a to je asi tak pro dnešek vše. V Hlinsku 28. 5. 2012 Mějte se. Semerád Ondřej
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT