Na první pohled se jedná o téměř totožná kola, která Ibis produkuje již několik sezon, ale nejsou. Také Mojo SL-R má zadní stavbu zavěšenou skrze ověřený DW link, ale rám je vyroben trochu odlišnou technologií, kterou Ibis nazval Soft Core Form. Přináší celkově čistší vnitřek rámu a drobný úbytek hmotnosti. Další změna se týká hlavové trubky, která má nyní rozměr 1/1,8–1 1/5″. I další dvě změny se týkají tuhosti a efektivity biku. První je středový domeček BB a druhý pevná osa zadní stavby. Za tím vším je snaha celé kolo odlehčit a zároveň výrazně navýšit tuhost. Další změny jsou už spíše příjemné a praktické drobnosti týkající se třeba uchycení přesmykače nebo vedení bowdenů po rámu.
Zdvih byl stanoven na 140 mm, což by při dnešním rozmělňování
kategorií mohlo odpovídat škatulce all mountain.
My se na jeden z prvních kousků tohoto modelu můžeme podívat detailněji.
Navíc se jedná o osobní bike Briana Lopese, čímž je dáno
„nekatalogové“ osazení včetně černého prototypu tlumiče
Marzocchi.
Text, video, foto: Rob Trnka
Video — Brian Lopes a jeho nový Ibis Mojo SL-R
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT