1. Odstraňte stávající ráfkovou pásku, ráfek odmastěte a zbavte ostrých hran a vrypů. Poté na něj nalepte lepicí pásku tak, aby překrývala všechny otvory.
2. Koncem pásky překryjte její začátek zhruba o 30 mm. Vyžaduje-li to výrobce, překrytí proveďte v místě díry pro ventilek. Snažte se pásku při aplikaci zbavit všech vzduchových bublin, popřípadě odstraňte druhou krycí vrstvu, jde-li o oboustrannou pásku (různí se výrobce od výrobce).
3. V pásce udělejte otvor pro ventilek.
4. Nainstalujte ventilek do vložky. Dbejte na pokyny výrobce ohledně umístění různých podložek.
5. Těsnicí vložku začněte nasazovat do ráfku od ventilku stejnoměrně na obě strany. Zároveň ji dostatečně předepněte.
6. Vycentrujte vložku tak, aby nepřečnívala přes patku ráfku. K tomuto účelu použijte předmět bez ostrých hran, aby nedošlo k jejímu porušení.
7. Obvyklým způsobem nasaďte plášť. Zkontrolujte, jestli jeho patky doléhají na těsnicí vložku. Plášť nafoukněte, aby se usadil v ráfku, a to zhruba na 2,5 Baru. Pokud se vám to nedaří pro netěsnost, potřete jeho patky teplou mýdlovou vodou.
8. Vypusťte z pláště vzduch a odstraňte jádro ventilku. Přes něj pak aplikujte těsnicí roztok.
9. Po opětovném nahuštění pláště (cca 2 Bary) kolo několikrát protočte v ruce.
10. Zkontrolujte netěsnosti. V případě prolínání tmelu zatřepte kolem ve vertikální poloze tak, aby místo úniku vzduchu při tom bylo v nejnižším bodě pneumatiky. Tento postup opakujte až do úplné vzduchotěsnosti pláště. Tu lze ještě ověřit ponořením kola pod vodní hladinu. Pokud to výrobce uvádí, nechte kolo před použitím odstát. Při první vyjížďce jeďte opatrně a častěji kontrolujte tlak v pláštích.
Poznámka: Toto je obecný postup, který se může od doporučených výrobci lišit. Při montáži se řiďte konkrétními pokyny výrobce.
Připravil: Jaroslav Novák Foto: Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT