Stroj, na jehož vývoji značnou měrou spolupracoval i Brian Lopes jakožto týmový testovací jezdec, přestože práce na tomto modelu započala již tři roky před přechodem Briana pod křídla Ibisu, nepřináší na první pohled mnoho změn a snadno by mohlo dojít k záměně se současnými modely Mojo a Mojo SL. Zásadní rozdíl není na první pohled ani ve zdvihu, který narostl ze 140 na 160 mm. Jak se ale vyjádřil v tiskové zprávě právě Brian Lopes, toto kolo je výrazně jiného ražení než jeho předchůdci. Doslova přitom řekl: „Přestože klasické Mojo není žádný ukňouraný bike, který by se bál těžšího terénu, nové HD posouvá možnosti jízdy do zcela jiných úrovní, zejména když se jezdec dostává na hranici svých vlastních či obecných jízdních limitů.”
Stroj, na jehož vývoji značnou měrou spolupracoval i Brian Lopes jakožto týmový testovací jezdec, přestože práce na tomto modelu započala již tři roky před přechodem Briana pod křídla Ibisu, nepřináší na první pohled mnoho změn a snadno by mohlo dojít k záměně se současnými modely Mojo a Mojo SL. Zásadní rozdíl není na první pohled ani ve zdvihu, který narostl ze 140 na 160 mm. Jak se ale vyjádřil v tiskové zprávě právě Brian Lopes, toto kolo je výrazně jiného ražení než jeho předchůdci. Doslova přitom řekl: „Přestože klasické Mojo není žádný ukňouraný bike, který by se bál těžšího terénu, nové HD posouvá možnosti jízdy do zcela jiných úrovní, zejména když se jezdec dostává na hranici svých vlastních či obecných jízdních limitů.”
Nového je přitom na tomto rámu, jenž je navržen pro spolupráci s vidlicemi zdvihu 160–180 mm, poměrně dost. Jmenovat můžeme například asymetrickou hlavovou trubku pro spodní ložisko průměru 1,5″, zesílená ložiska s dvojicí drah u předního čepu dolního vahadla nebo hořčíkovou kovanou patku s úchyty typu PostMount připravenou pro použití 12mm osy Maxle. Součástí rámu může být též přímo pro tento bike upravený napínák řetězu MRP G2. Ibis Mojo HD totiž nemá úchyty standardu ISCG. Nápaditým zlepšovákem je též na zakázku dodávaný polykarbonátový kryt montovaný na spodní konec dolní trubky, jenž má chránit před útokem odlétajícího kamení jak strukturu materiálu, tak předně i vedení hadice zadní brzdy.
Do prodeje by se tento bike měl dostat letos v březnu za cenu 2399 USD včetně tlumiče Fox Float RP23 platnou na americkém kontinentu. Hmotnost rámu s tlumičem by přitom měla být ve velikosti L 2860 g, což je pouze o 200 gramů více než u verze Mojo SL.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT