Za významnou změnu můžeme považovat také upřednostnění chodců a cyklistů před odbočujícími auty (s odůvodněním ,,pro zvýšení jejich bezpečnosti”). Piktokoridor, u nás realizovaný pod legislativním označením nápisu na vozovce, se v Maďarsku stává vyjmenovanou značkou doporučující průjezd cyklistů.
Maďarsko se nebojí zavést rychlostní limity pro cyklisty. Mimo město je
rychlostní limit nastavený na 50km/h, pokud máte přilbu. Bez přilby na
40. Na stezkách určených pouze pro cyklisty je dovoleno 30 a na
smíšených stezkách 20 km/h.
Podle nového zákona je také možné odtáhnout auto parkující na pruhu
vyhrazeném pro cyklisty.
Ministerstvo se také snažilo prosadit i sporný paragraf, v němž byla povinnost projíždět křižovatky, na kterých byste měli přednost, rychlostí nejvýš 10 km/h. Avšak maďarská cyklistická asociace o těchto změnách dozvěděla a dokázala zareagovat, takže se do finálního znění zákona nedostaly.
I v ČR se připravují změny silničního zákona. Návrhy, které připravilo Centrum dopravního výzkumu právě procházejí zpracováním na ministerstvu dopravy. Nakolik progresivní návrh z toho vzejde, se určitě dozvíte i s těchto stránek. Další informace se dozvíte na www.prahounakole.cz/…nicni-zakon/.
(sch)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT