<p>Možná si vzpomínáte na scénku z loňské TdF, kde Jan Ullrich na
vrcholu stoupání alpské etapy měnil kolo, neboť v předchozím sjezdu mu
vypověděly službu brzdy a on kvůli jejich přehřátí nechtěl riskovat
pád. Janovy potíže s brzdami Campagnolo měly pokračování i v sobotní
13. etapě v Pyrenejích (21. 7.), v jejímž průběhu museli cyklisté
překonat sedm horských průsmyků. V jednom ze sjezdů se najednou Ullrich,
který nemá zrovna pověst nejtechničtějšího sjezdaře, ocitl mimo silnici
na trávě. Upadl a musel se ze srázu zpátky sápat ke kolu. Svoji leteckou
etudu vysvětlil tím, že mu opět selhaly brzdy.</p>
‚Jel jsem v té chvíli asi osmdesátkou,‘ řekl Němec na tiskové
konferenci, „a moje brzdy ve výjezdu ze zatáčky prostě nefungovaly tak,
jak by měly. “Spadl jsem do řeky a celý se zmáčel, ale naštěstí jsem se
nezranil.“
Více o technických perličkách v pelotonu letošní Tour de France,
o nových zapletených kolech, problémech s brzdnými plochami ráfků,
o tom, jaké si vyžádal Lance Armstrong pastorky, co používali ti
nejlepší za materiál v časovce i horských etapách a také
o 26palcových kolech Laurenta Jalaberta se dozvíte v zářijovém čísle
Vela 9/01 (vychází 30. 8.) včetně reportáže z Tour de France.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT