<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2008-12-21T20:13:03 -->
<p><strong>Sezóna 2009 přináší jednu zásadní změnu v rubrice Velo
stars. Už to nebudeme my, kdo vybere kola, jež si zaslouží být zařazena do
hvězdné flotily, ale vy.</strong></p>
Vy buďte soudci, vy vyberte pět Velo stars podle svých představ – my
je pro vás otestujeme.
V exkluzivních testech se objeví pět kol vybraných vámi a spolu s nimi
dva stroje zvolené redakcí v rámci přidělení divoké karty. Kolem, jež
otevře další ročník hvězdných testů, bude žhavá domácí novinka
v podobě Race Bike IQ. Druhou divokou kartu využijeme na konci seriálu.
Rudolf Hronza
Pravidla volby jsou jednoduchá:
- níže najdete obrázky a stručné představení redakcí nominovaných
18 kol
- každý z vás má jeden hlas, který může použít
- po uzavření hlasování na konci ledna 2009 bude do exkluzivních testů
v průběhu roku zařazeno pět kol s nejvyšším počtem hlasů
- pokud některé z vybrané pětice kol bude z nějakého neočekávaného
důvodu nemožné otestovat, dostane šanci další kolo v pořadí
Níže Vám nejdříve představíme 18 nominovaných kol do Velo Star
2009. V samém závěru tohoto článku naleznete možnost hlasování pro kolo, které Vás osloví
nejvíce.
NEVÁHEJTE, DOBŘE ROZMYSLETE A VYBERTE VAŠI VELO STAR 2009! MÁTE POUZE
JEDEN HLAS 🙂
Představení jednotlivých modelů:
|
#1
ROCKY MOUNTAIN Altitude 90Původní myšlenka ve zcela novém hávu – to je nový model Altitude
v řadách kanadské značky Rocky Mountain. Snoubí sportovní geny
i schopnosti pohybu v technickém terénu. 140 mm zdvihu čtyřramenné
zadní stavby vlastní koncepce, lehký a pevný karbonový rám a geometrie
Straight-up se sedlovým úhlem 76° omezující vliv ponoru tlumiče statickým
zatížením, to vše láká k praktické prověrce. |
|
#2
SCOTT Genius 10Změnit pohled a zažité zvyky v kategorii sportovních „maratonských“
fullů se snaží Scott novou generací svého oblíbeného modelu Genius.
Nekompromisních 150 mm zdvihu, vlastní tlumič ojedinělé koncepce s třemi
režimy chodu a hmotnost jen 11,2 kg. To jsou silné argumenty pro změnu
názoru. |
|
#3
SPECIALIZED Epic FSR Marathon CRBNPotenciál definitivně smazat rozdíly mezi pevnými a odpruženými XC
speciály lze přisuzovat jen málo kolům, nový Specialuzed Epic ale jistě
patří na jejich vrchol. Lehoučký karbonový rám a vlastní jednotky
odpružení kontrolované inteligentním tlumením (Brain) se starají
o maximální efektivitu přenosu síly a zároveň dostatečný komfort
i trakci, jaké pevný rám nikdy nedosáhne. |
|
#4
MERIDA Ninety-Six Carbon Team-DMerida opustila u závodních odpružených speciálů svou koncepci dlouhého
tlumiče ve prospěch jednoduchosti a efektivnosti, a přidala i další
benefity. Hi-tech zpracování karbonového rámu (mimo jiné dvoukomorová
konstrukce vybraných trubek) by modelu Ninety-Six Carbon mělo přinést
nevídanou boční tuhost při dosažení pohádkově nízké hmotnosti. |
|
#5
KONA Hei Hei 2–9 DeLuxeNabízet vrcholné provedení XC závodního stroje v klasickém parametru
i s 29“ koly není příliš obvyklé. Jedním z těch, kteří věří,
že velká kola jsou smysluplná i pro závodníky, je Kona a oním
představitelem model Hei-Hei 2–9 DeLuxe. Ten nabízí všechny přednosti
26“ základu, jako je scandiový rám, čtyřramenné zavěšení
s jednodílným vahadlem a kvalitní osazení, navrch přidává výhody
velkých kol. |
|
#6
TREK Top Fuel 9.9 SSLPro sezonu 2009 Trek od základu přepracoval svou řadu závodních XC
speciálů Top Fuel v duchu nejnovějších konstrukcí a technologií. Po
vzoru starších bratří převzal koncepci zadní stavby s plovoucím
uložením tlumiče a čepem soustředným se zadní osou (ABP). Originálním
prvkem karbonového rámu je lomení záměrně prodloužené sedlové
trubky. |
|
#7
YETI 575Původně kalifornská značka Yeti je žijící legendou ve světě tlustých
plášťů. Získat do testu jakýkoliv její výtvor by proto bylo skutečnou
událostí. Ze současné produkční řady jsme vybrali nejprodávanější
model 575 pohybující se zdvihem zajímavě pojaté zadní karbonové stavby,
u níž je nahrazena práce čepu zeštíhlením materiálu, na pomezí all
mountain a endura. |
|
#8
GARY FISHER Roscoe IIIS velkou chutí se Gary Fisher vrhnul do vývoje skutečného terénního
bojovníka s velkokapacitním odpružením. A výsledek stojí za to: bohatě
tvarovaný bytelný rám, geometrie Genesis 2, zvětšený průměr spodního
ložiska hlavového složení (1,5“), čep soustředný se zadní osou (ABP) a
speciálně pro tento rám navržený dvoukomorový tlumič Fox Float RP23
DRCV. |
|
#9
NINER W.F.O. 9Jakkoliv jsou 29“ biky již ustáleny v nabídce, stále jsou tu pochyby.
Třeba i ohledně vyšších zdvihů. Pionýr obručí pro všechny, Niner,
přichází s finální produkcí 140mm XC biku a závěrečným argumentem.
Skutečně? |
|
#10
IBIS Mojo SLPřed několika málo lety vzkříšená legenda Ibis pilně pracuje na rozvoji
své modelové řady, s čímž jí nově pomáhá i Brian Lopes jakožto
týmový a testovací jezdec zároveň. Jedním z výsledků této spolupráce
je i vylepšená verze karbonového modelu Mojo SL, jenž prostřednictvím
popularitu získávajícího závěsu DW Link pracuje se 140 mm aktivního
zdvihu. |
|
#11
LITESPEED SewaneeKompletně titanový full je sám o sobě výjimečnou záležitostí.
Čtyřramenný závěs Sewanee je navíc postaven pro sportovní biking par
excellence: 60 mm zdvihu v praxi prověřuje špičkový závodník SP Geoff
Kabush. |
|
#12
GT FuryKarbon a technické disciplíny = nesmysl? Nikoliv! GT se na svém novém
sjezdovém modelu Fury snaží dokázat, že i zde lze užít černých vláken
bez obavy z předčasné destrukce. A není to jen rám slibující vyšší
tuhost a nižší hmotnost proti hliníkovému předchůdci, ale rovněž
i vzduchové jednotky odpružení zdvihají prst, aby upozornily na
praskající ledy konzervatizmu ve světě DH. |
|
#13
PELL’S Se7en-XModel Sev7en-X brněnské značky Pell´s kombinuje pevný rám s vlastnostmi
softailu, a to díky unikátnímu systému zadní stavby Medium Tail
využívající práce karbonových planžet. Rám je kromě jiného vybaven
integrovanou sedlovou trubkou a vrstvami nápletů sendvičové konstrukce
zajišťující maximální tuhost kompletu. |
|
#14
MARIN CXR TeamMarin byl ve zpracování materiálů a designu vždy v popředí, což opět
dokazuje v kolekci 2009 – tentokrát na celokarbonovém modelu CRX Team.
Tomu dominuje horní trubka přecházející plynule do zadních vzpěr a
tvořící určitý monolit. Rám obsahuje celkem čtyři druhy ručně
skládané uhlíkové pleteniny, které udávají specifické vlastnosti každé
jednotlivé partii. |
|
#15
CANNONDALE Moto Carbon 1Cannondale Moto není „jen“ novým modelem této americké značky, ale
celkově zajímavým konceptem. Přece jen 160mm biků s karbonovým rámem
s potenciálem nekompromisního zacházení zatím na trhu mnoho není. Navíc
když se přidá nezvyklé a na pohled poměrně složité přepákování
zadní stavby Hatchet Drive s plovoucím uchycením tlumiče slibující
posunout schopnosti jednočepu o kus dál! |
|
#16
DURATEC CultPředstavení modelu Cult od českého Duratecu lze přirovnat ke světové
novince. Jedná se o celokarbonový rám vyrobený revoluční technologií
AFCF. Díky tomuto postupu získává jedinečné jízdní vlastnosti –
vysokou tuhost, pevnost, optimální přenos sil, a to vše při zachování
velmi nízké hmotnosti. Jedná se o první celokarbonový monocoque rám na
světě, který lze upravit přesně na míru, protože výrobní technologie
umožňuje měnit úhly a délky trubek. |
|
#17
CASATI Laser CarbonTento model v sobě snoubí letité tradice a nejmodernější technologie
v podobě použitých materiálů oceli a karbonu. Takováto kombinace
poskytuje rámu maximální tuhost, ovšem při zachování potřebného
komfortu a nízké hmotnosti. |
|
#18
RACE BIKE IQ
PŘEDSTAVUJEME PRVNÍ STAR, NENECHTE SI UJÍT VELO 2/2009 KDE NAJDETE TEST
RACE BIKE IQ!Revoluční možná jen v rámci naší země, či dokonce jen jedné značky,
přesto navýsost zajímavý je nový full domácích rámařů Race Bike.
V principu stále věrni jednočepu, přesto posouvají jeho vlastnosti
nezvyklým vetknutím tlumiče přímo do horních vzpěr, což jako výsledek
přináší menší poměr pohybu tlumicí jednotky 2:1 a lineárnější krok
zadní stavby. |
Hlasování bylo ukončeno
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT