Oproti XTR má však XT několik vylepšení. Především se to týká
hydraulických brzd, kdy je u pák možné nastavit citlivosti brždění
(systém Servo Wave). Přehazovačka se bude dodávat ve třech základních
provedeních, s klasickou a inverzní pružinou, nebo tzv. provedení Shadow.
Jedná se o nový mechanizmus s extra úzkým profilem, takže i na
nejmenším pastorku přehazovačka minimálně vyčnívá z linie rámu (je
o 11 – 18 mm užší než standardní model). Šance utržení
přehazovačky o nějaký vyčnívající objekt jsou tedy minimalizovány.
Řazení bude opět možno volit ve dvou provedeních, a to Dual Control nebo
RapidFire Plus. Tyto umožňují odřazování dvojím způsobem a zcela
vychází z konstrukce XTR včetně možnosti nastavení optimální polohy na
řídítkách. U klik došlo také k razantním změnám, technologie
HollowTech II, tedy integrovaná osa zůstává, prostřední odlehčený
převodník však bude navíc opatřen kompozitním materiálem za účelem
zvýšení životnosti. K sadě se také bude dodávat přední náboj i ve
variantě s 20mm osou, nebo klasické V-brzdy, ovšem již bez asistence
paralelogramů. Nelze opomenout ani zapletená kola, která budou nabízena
v provedení pro kotoučové nebo ráfkové brzdy a s možností montáže UST
plášťů. Bližší podrobnosti přineseme v čísle Velo 06/07.
André Vebr
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT