V pátek 21. října se v pražském Radiopaláci uskuteční slavnostní tečka za uplynulým 17. ročníkem – Finálový večer Kolo pro život 2016. Právě zde budou předány ceny vítězům jednotlivých kategorií sportovních soutěží ČT Déčko Junior Trophy, Prestige Trophy Maraton, Team Prestige Trophy Race a Hobby i dalších soutěží, které KPŽ pořádá, včetně vyhlášení vítěze tipovací soutěže Velká finálová hra KPŽ 2016, Adama Sedláčka, který z rukou zástupce generálního partnera projektu, České spořitelny převezme hlavní cenu – osobní automobil ŠKODA Fabia Combi Scoutline.
Do letošního roku vstoupili organizátoři nejstaršího bikerského seriálu u nás s cílem dalšího zvýšení kvality závodů a růstu účasti zejména mezi amatéry a rodinami s dětmi. Tato meta byla beze zbytku splněna. Během 7 měsíců se uskutečnilo 16 MTB podniků v atraktivních a krásných přírodních lokalitách naší republiky i v bezprostřední blízkosti velkých měst. Pět závodů seriálu překonalo hranici 2.000 závodníků (Mladá Boleslav Tour ŠKODA AUTO 2 092, Bikemaraton Drásal České spořitelny 2 003, Praha – Karlštejn Tour České spořitelny 2 078, Znojmo Burčák Tour Kooperativy 2 421, Vysočina Arena Tour České spořitelny 2 428), na všech závodech byl překonán dosavadní účastnický rekord. Účastníci měli na výběr vždy ze tří různě dlouhých a různě náročných distancí, děti tradičně soutěžili v 6 věkových kategoriích v rámci seriálu ČT Déčko Junior Trophy.
Seriál se uskutečnil pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, České unie sportu, Asociace měst a krajů ČR, a za podpory jednotlivých krajů a Prahy, Evropského hlavního města sportu 2016. Kolo pro život se letos zapojilo také do programu Mistrovství světa horských kol v Novém Městě na Moravě 2016, kde se v rámci doprovodného programu uskutečnilo pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Grand Prix ČT 😀 Junior Trophy a Open ČT 😀 Junior Trophy jako neoficiální mistrovství dětí na horských kolech.
Seriál Kolo pro život 2016 v číslech:
• Účast: 27.000 závodníků (přesně 27 267), z toho 7 773 dětí ve věku do 14 let
• Průměrná účast: 1700 závodníků
• Účast v procentech: 60 % mužů, 29% dětí (0 – 13 let), 11 % žen
• Růst účasti oproti roku 2015: 10 %
• Počet návštěvníků v areálech: 70.000 (odhadem)
Závody letos svojí účastí ozdobila řada sportovních osobností v čele s oficiální tváří série Kolo pro život Jaroslavem Kulhavým a dalšími olympioniky: Ondřejem Synkem, Ondřejem Cinkem, členy bronzové olympijské K4 a sportovními hvězdami jako jsou: hokejista Tomáš Hertl, trojskokanka Šárka Kašpárková, bikeři Kristián Hynek, Tereza Němcová (Huříková), František Raboň ml. a paralympionik Michal Stark.
Během 16 sobot sbírali účastníci body do seriálové soutěže Prestige Trophy Marathon. Absolutními vítězi se mezi muži stali: 1. místo Pavel Boudný, 2. místo Matouš Ulman (oba Česká spořitelna – Accolade cycling), 3. místo Martin Stošek (Symbio+ Cannondale Race). Mezi ženami byly nejlepší: 1. místo Jitka Škarnitzlová (Česká spořitelna – Accolade cycling), 2. místo Jana Pichlíková (Erste Premier Petr Čech MTB), 3. místo Anna Šmídová (Nilfisk pro cycling). V týmové soutěži Team Prestige Trophy Race se na medailových pozicích umístily: 1. místo Česká spořitelna – Accolade cycling, 2. místo Symbio+ Cannondale Race, 3. místo Erste Premier Petr Čech MTB. V kategorii Hobby týmů byly nejúspěšnější na 1. místě Symbio+ Cannondale Team1, 2. místě Red Frog and Six Monkeys , 3. místě Agrofert cyklo team.
Kromě tradičních a věrných sponzorů, generálního partnera České spořitelny a hlavních partnerů, pojišťovny Kooperativa a společnosti ŠKODA AUTO, seriál přivítal do svých řad další nové partnery a dodavatele (Rajec, Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR, Kilpi, ČD Cargo, Costa Coffee), kteří svými službami a produkty obohatili tento projekt v roce 2016. Díky všem sponzorům byly areály všech závodů nabité užitečnými službami pro závodníky a všichni návštěvníci si mohli užívat bohatý doprovodný program po celý den. Generálním mediálním partnerem KPŽ 2016 se stala Česká televize. Její kamery snímaly všechny letošní závody a na programu ČT Sport byly následně odvysílány vždy dvě ucelené reportáže z každé akce. Hlavními mediálními partnery byl Český rozhlas Radiožurnál a mediální skupina Mafra.
(tz)
foto archiv KPŽ
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT