Cyklisté jsou při tomto klání uzavřeni uvnitř přísně aerodynamické skořepiny, která často nemá ani výhled ven. Její pilot tak k orientaci využívá kamery umístěné v malinké věžičce na horní hraně kola. Jezdci uvnitř navíc leží, aby měla jejich pozice co nejmenší odpor vzduchu a co nejlepší přenos síly. Takovýmto kolům se říká streamlinery. Trať byla vybrána před mnoha lety po dlouhém hledání. Je ve výšce 1408 metrů nad mořem, je rovná s řekněme mikrosklonem, který odpovídá pravidlům pro podobné rychlostní události. Rozjezd je 8 km dlouhý, pak následuje 200 metrů měřeného úseku a dva kilometry dlouhá dojezdová část určená k dobrždění. Vzhledem k tomu, že jde o běžně využívanou silnici, tak se uzavírá pouze v brzkých ranních hodinách, což je ta jediná možnost vyzkoušet si svou „maximálku“. Letos se po šesti letech snažení kanadskému týmu Aerovelo podařilo pokořit světový rekord. Uvnitř kola s názvem ETA seděl Kanaďan Todd Reichert, který dokázal zajet 139,54 km/h. Jen a pouze vlastní silou. Bez podpory větru, bez vzduch rozrážejícího vodícího auta a po rovině. Naprosto neuvěřitelný výkon. Hranice 150 km/h se nezadržitelně blíží. Třeba se ji podaří překonat už příští rok.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT