Vracím se k otázkám, jež jsem si položil v minulém příspěvku, číst jste ho mohli zde https://www.ivelo.cz/…isici-milim/. Kolo jsem vyřešil – výběr vyhrál Focus Black Forest. Nosič ručně vyrobil kamarád Pavel Morávek, který jel loni také. Jedná se o lehký karbonový nosič, který váží i s objímkami cca 150 gramů. Připevněný je na sedlovku. Je to fakt ultralight. Ponese jen spacák, fólii a nějaké triko. Pod nosič bude ještě třeba připevnit část blatníku pro suché pozadí, jež je při takové akci sakra důležité.
Brašnu jsem ze zadního nosiče přesunul do rámu. Českému šikovnému výrobci jsem zaslal obkreslený vnitřní prostor rámu se zakreslenými detaily a rozměry. Za 14 dní jsem si dojel pro dva kusy (jeden rezervní) perfektně padnoucích brašen. Teď jen rozmyslet, co si mám vzít, jak to rozložit a jestli se mi to tam všechno vejde. Na řídítka je třeba ještě ušít jídelní pytlíky. Do spodní rámové trubky ze spodní strany jsem vnýtoval další vložky na košík na lahev s rezervou a nářadím. Tím budu mít váhu co nejvíce dole a ke středu kola. Po minulé zkušenosti, kdy jsem měl zadní brašny a váha byla vzadu, vím, že to byla nevýhoda při přeskakování odvodňovacích struh ve sjezdech. V prudkých výjezdech se kolo navíc stavělo na zadní. Nemluvě o nošení. Nové rozložení váhy umožňuje celkově lepší ovladatelnost kola.
Nářadí jsem zvolil multiklíč s nýtovačem a centrklíčem a pumpu s hadičkou, což je praktické při pumpování. Přestože se jedná o 29“ kolo s šíří řídítek 660 mm, doplnil jsem ho o ergonomické rohy, které se při celodenní jízdě opravdu hodí. Na kole jsem vyměnil řetěz za lepší, u něhož výrobce slibuje, že vydrží až 5000 kilometrů. Na biku! No, povím vám po závodě, jak to s ním bylo. Budu připravovat balíčky s bateriemi a doplňky stravy, které budou určeny na kontrolní body. O nich příště. Řeším obutí a mám z toho v hlavě průvan. Jak bude? Bude zase lejt? Nebo bude sucho a stačí semislicky? S duší, nebo mlíkem? Kdo poradí? V hledáčku mám zatím čtyři modely čtyř značek. Tolik k technice. K dnešnímu dni mám najeto sice více než v roce 2012, ale žádná hitparáda to není: silnice 1500 km, Giant Trance 800 km a Black Forest 1000 km. Drobné zdržení v tréninku je způsobeno lehkou tělesnou úpravou – laserovým odstraněním dioptrií. Což je ale věc, která mi hodně ulehčí průběh závodu i život… Ondřej Semerád
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT